با حضور وزیر آموزش و پرورش، اختتامیه هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 24 April 2018

به گزارش تابناک : اختتامیه هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی دقایقی پیش با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد.

مجلس دانش‌آموزی براساس مصوبه 672 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 23 اسفند ماه 1380 ایجاد شد و اکنون اختتامیه هشتمین دوره آن برگزار می‌شود.

این مجلس با هدف «فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی- سیاسی و مدیریتی دانش‌آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی»، «ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش»، «ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت بین دانش‌آموزان»، «بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و برنامه‌های مرتبط با آنها»، «آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مقوله‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی»، «تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی و رعایت اخلاق اجتماعی» و « تقویت هویت اسلامی- ایرانی و  تحکیم و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی» ایجاد شده است.

در مجلس دانش‌آموزی 150 دانش‌آموز منتخب که به نمایندگی از داش‌آموزان کشور و با رای آنها انتخاب شده‌اند به بررسی مشکلات دانش‌آموزان و ارائه راهکار و پیشنهاد برای مسئولان آ موزش و پرورش می‌پردازند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار