استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد تومان درآمد از هرمزگان به خزانه کشور واریز کردیم.
کد خبر: ۵۹۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 26 April 2018

به گزارش تابناک : فریدون همتی ظهر پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت هایی که در تمامی استان ها وجود دارد، در استان هرمزگان موجود است، عنوان کرد: این استان از صنایع بزرگ و معادن مهم برخوردار است و ۵۴ درصد صادرات و واردات کشور از هرمزگان انجام می شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی، هرمزگان مزیت های خاص و بسیار خوبی دارد که محصولاتی همچون سیر بشاگرد، نارنگی سیاهو و خرمای پیارم حاجی آباد از نمونه های آن است و نشان می دهد کشاورزی این استان دارای استعداد فراوان است.

استاندار هرمزگان افزود: در بخش شیلات ظرفیت ۵۰ هزار هکتار پرورش میگو که موجب صادرات سالانه یک میلیون دلار میگو می شود، در هرمزگان وجود دارد و در بخش پرورش ماهی در دریا نیز ۱۴۳ هزار تن ظرفیت تولید در استان وجود دارد.

همتی بیان داشت: یکی از ظرفیت های مهم هرمزگان وجود صنعت کشتی سازی است که توان انجام تمامی مراحل تولید، ساخت و تعمیرات کشتی در آن وجود دارد و نیاز است مجلس نیز با مصوباتی بیشتر از این صنعت حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل نیز روزانه ورود و خروج سه هزار کامیون در استان هرمزگان به ثبت می رسد و شهرک حمل و نقل در این استان در حال احداث است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در بخش نفت و گاز، هفت پالایشگاه در استان هرمزگان وجود دارد و با راه اندازی ظرفیت های جدید، این استان به قطب تولید فرآورده های نفتی تبدیل می شود.

همتی با بیان اینکه بخش زیادی از نیاز گردشگری کشور می تواند در استان هرمزگان تامین شود، عنوان کرد: در هرمزگان بیش از سواحل شمال کشور، ظرفیت گردشگری دریایی و ساحلی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب، یادآور شد: هرمزگان اولین استانی است که در زمینه تامین آب شرب و کشاورزی نگرانی دارد اما با راه اندازی آب شیرین کن این نگرانی مرتفع خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی استان هرمزگان در سال گذشته به دو میلیارد دلار رسید، افزود: برای سال جاری روی سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی برنامه ریزی کرده ایم.

همتی با اشاره به ظرفیت های جدید توسعه ای استان، بیان داشت: منطقه ویژه پارسیان در غرب استان و توسعه سواحل مکران در شرق استان است از این ظرفیت هاست و در آینده نزدیک تحول خوبی در استان خواهیم داشت.

وی گفت: در دو حوزه دانشگاه ها و آموزش و فنی و حرفه ای در هرمزگان تمرکز کرده ایم تا نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع استان تربیت شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان جایگاه مهمی در اقتصاد ملی و بودجه کشور دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد تومان درآمد از هرمزگان به خزانه کشور واریز کردیم.

همتی با بیان اینکه اگر دستگاه های اداری زمینه را فراهم کنند، سرمایه گذار به اندازه کافی وجود دارد، ادامه داد: در حال سرمایه گذاری روی تولید به خصوص در روستاها هستیم اما به یک سامانه برای ارائه محصولات آنها به بازار وجود دارد تا انگیزه برای تولید مستمر ایجاد شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار