منابع اسرائیلی از تصمیم نتانیاهو برای نیمه تمام گذاشتن سفرش به قبرس و بازگشت به سرزمین‌های اشغالی در پی تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای اعلام تصمیمش درباره برجام، خبر دادند.
کد خبر: ۶۰۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 08 May 2018

به گزارش تابناک : منابع اسرائیلی از تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نیمه تمام ول کردن سفرش در قبرس و بازگشت به سرزمین‌های اشغالی در پی تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای اعلام تصمیمش درباره برجام، خبر دادند.

قرار بود نتانیاهو از قبرس مستقیما به روسیه رفته و با پوتین دیدار و گفتگو کند. یک خبرنگار اسرائیلی در توئیتی اعلام کرده، مقامات آمریکایی نتانیاهو را از تصمیم دونالد ترامپ برای اعلام نظرش درباره توافق هسته‌ای مطلع کرده‌اند.

پیش از این قرار بود ترامپ تصمیمش درباره تایید برجام و تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را روز شنبه ۱۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کند. اما وی شب گذشته در یک توییت غیرمنتظره نوشت که ساعت ۲ بعدازظهر سه‌شنبه (امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران) تصمیم نهایی خود را درباره برجام اعلام خواهد کرد.

همچنین قرار بود وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان برای رایزنی درباره برجام پیش از ۱۲ مه به واشنگتن سفر کنند. با این وجود، وزرای خارجه اروپا زمانی به واشنگتن خواهند رسید که ترامپ تصمیمش درباره برجام را اعلام کرده است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار