در راستای تکریم ارباب رجوع و برای جلوگیری از رفت و آمدهای کشاورزان به مرکز ، ادارات امور آب در مراکز شهرستانها فعال و آماده ارائه انواع خدمات به متقاضیان می باشند.
کد خبر: ۶۰۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 08 May 2018
به گزارش تابناک : در راستای تکریم ارباب رجوع و برای جلوگیری از رفت و آمدهای کشاورزان به مرکز ، ادارات امور آب در مراکز شهرستانها فعال و آماده ارائه انواع خدمات به متقاضیان می باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان در این خصوص افزود : این اقدام در راستای اصل تمرکز زدایی و رفاه حال مردم و تکریم ارباب رجوع بوده و از تردد متقاضیان شهرستانی به مرکز استان برای انجام امور اداری جلوگیری می کند.

جمشید عیدانی اظهار داشت : با توجه به کمبود شدید آب و افت سطح آب های زیرزمینی، به دلیل نیاز به نظارت دقیق و بازرسی از دشت ها و جلوگیری از اضافه برداشت های غیرمجاز، این شرکت مصمم است اداره امور آب را در شهرستان های استان فعال تر نماید.

وی ابراز امیدواری کرد : که با حضور همکاران شرکت آب منطقه ای در قالب امور منابع آب شهرستانها مدیریت منابع آبی اعم از سطحی و زیر زمینی به شکل دقیق و منسجم انجام و از بروز تخلفات احتمالی مانند حفر چاههای غیر مجاز و تصرف حریم و بستر رودخانه جلوگیری می شود.

عیدانی با اشاره به وظایف امور آب شهرستانها گفت : کنترل ونظارت در برداشت منابع آب سطحی و زیرزمینی و جلوگیری از بهره برداری های غیرمجاز و انجام کنترل های لازم به منظور جلوگیری از تجاوزات به حریم وبستر رودخانه ها، انهار وشبکه های آبیاری، نظارت بر حسن اجرای ضوابط مربوط به قانون توزیع عادلانه آب و برداشت منابع آب براساس پروانه های صادره، بررسی ونظارت بر عملکرد شرکت های حفاری وجلوگیری از حفاری های غیرمجاز، صدور مجوزهای مربوطه درچارچوب قوانین، دریافت حق وحقوق دولتی وحق النظاره ها براساس قانون و مقررات وضع شده ، ایجاد ارتباط و هماهنگی با ادارات ومقامات محلی شهرستان و در نهایت رسیدگی به شکایات واصله از جمله وظایف اداره منابع آب شهرستانها می باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان نقش این دفاتر امور آب در شهرستانها را در حفاظت و مدیریت منابع آب بسیار حائز اهمیت دانستند.

وی در پایان تصریح نمود : در حال حاضر شهرستان های میناب ، سیریک - رودان - حاجی آباد - بستک – بندرعباس، خمیر – پارسیان بندرلنگه ، ابوموسی و قشم دارای ادارات منابع آب هستند.

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار