معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره):
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 70 درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت موازی مورد حمایت دیگر بنگاه های خیریه قرار دارند که باید با هم افزایی این کمیته با نهادهای مزبور این مددجویان سریعتر خودکفا شوند.
کد خبر: ۶۰۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ 09 May 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در همایش زکات در شهرستان قشم افزود: سرفصل جذب و خدمات رسانی کمیته امداد با سایر نهادهای خیریه مشترک است و این امر می تواند در ساماندهی و نظام مندی مددرسانی به نیازمندان موثر باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته 21 هزار میلیارد ریال کمک های مردمی توسط این کمیته جمع آوری شد که هزار میلیارد ریال از آن در قالب کمک ها به زلزله زدگان دریافت شد.

ذوالفقاری افزود: سه هزار و 700 میلیارد ریال از کمک های مردمی در قالب زکات، پنج هزار و 500 میلیارد ریال نیز در قالب واریز مستقیم حامی به نیازمند و سه هزار میلیارد ریال در قالب صدقات جمع آوری شد.

وی ادامه داد: همچنین کمک های غیر نقدی به ویژه در جشن های نیکوکاری و جشن عاطفه ها و دیگر حوزه ها جمع آوری و در 6 حوزه مهم نیازهای مددجویان شامل مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان، ازدواج، معیشت و آموزش هزینه شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: این کمیته سال گذشته همچون سنوات قبل شرایط ازدواج 70 هزار دختر مددجو را با اعتباری معادل 2 هزار و 400 میلیارد ریال فراهم کرد.

وی افزود: همچنین سال گذشته توسط این کمیته 150 هزار واحد مسکونی با اعتبار 350 میلیون ریال برای هر واحد ساخته شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

ذوالفقاری گفت: همه اقشار مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به نیازمندان جامعه عملی کنند که در این راستا اقدامات مناسبی در شهرستان قشم در حال انجام است.

وی افزود: امروز بر اساس قانون باید سهمی از سازمان مناطق آزاد و تجاری در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد که این سهم در مسیر توانمندسازی نیازمندان در همان منطقه ها هزینه می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: علاوه بر آن شرکت های فعال در مناطق آزاد می توانند با اختصاص درصدی از سود شرکت خود به نیازمندان مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه انجام دهند.

وی اذعان کرد: امروز برخی شرکت ها کمک به نیازمندان را در برندهای خود وارد کرده اند که این امر می تواند فراگیر شود.

ذوالفقاری افزود: همچنین شرکت ها باید در تولیدات خود به فقرا توجه داشته باشند و سهمی از تولیدات خود را با قیمتی مناسب تر در اختیار نیازمندان قرار دهند.

وی اظهار داشت: سازماندهی جمع آوری زکات نیازمند برآورد دقیق سقف زکات در هر منطقه است که برای تحقق این امر شورای زکات روستاها تشکیل می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: ضمن برآورد دقیق زکات باید صاحب مال و دهنده زکات نیز مشخص، توجیه و از ظرفیت وی استفاده شود که در این راستا مبلغان زکات به فعالیت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در هر منطقه برای نیازمندان همان ناحیه و در حوزه های 6گانه مذکور هزینه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار