سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گزارش‌های خبری درباره حملات ایران از داخل سوریه به مواضع ارتش اسرائیل، بسیار نگران‌کننده است».
کد خبر: ۶۰۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 11 May 2018

به گزارش تابناک : در ادامه جنجال‌های غربی‌ها درباره درگیری‌های بامداد پنجشنبه بین رژیم صهیونیستی و سوریه که در ابتدا با حملات موشکی صهیونیست‌ها آغاز شده بود، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این باره بیانیه داد.

ادعاهای ضد ایرانی غرب درباره درگیری‌های بامداد پنجشنبه بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی در جولان، همچنان ادامه دارد و سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که از نظر این اتحادیه، رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود» را دارد.

«مایا کوسیانیچ» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌های خبری درباره حملات شب گذشته ایران علیه مواضع ارتش اسرائیل از داخل سوریه که اسرائیل به آن با حمله به اهداف ایرانی در سوریه پاسخ داد، به شدت مایه نگرانی است».

سخنگوی فدریکا موگرینی افزود: «همانطور که اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده، اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد. به موازات این موضوع، ما از همه بازیگران منطقه‌ای می‌خواهیم که خوشتنداری نشان داده و از هرگونه تشدید تنش که می‌تواند سبب تضعیف بیشتر ثبات منطقه شود، اجتناب کنند».

بامداد پنجشنبه رسانه‌ها از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند که در پی این حمله، رژیم صهیونیستی با واکنش راکتی روبه‌رو شد.

رژیم صهیونیستی در ادامه، این واکنش را حمله از جانب ایران توصیف کرد و جنگنده‌های آن، به چندین نقطه در خاک سوریه حمله موشکی کردند.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات سه نفر کشته و و دو نفر مجروح شدند و یک سامانه راداری به همراه یک انبار مهمات منهدم شد و چند سایت راداری آسیب دید.

بنا بر اعلام ارتش سوریه، بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی را پدافند هوایی سوریه منهدم کرد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار