تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان زودهنگام رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در ازبکستان شد.
کد خبر: ۶۰۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 11 May 2018

به گزارش تابناک : رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان از دیروز (پنج شنبه) در شهر تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است و فرنگی کاران کشورمان با توجه به کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز در روز نخست و حضور یک نماینده در دیدار فینال و دو نماینده در دیدار رده بندی مسابقات روز دوم به عنوان قهرمانی زودهنگام این رقابت ها دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در رقابت های مقدماتی روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم حسین قاسمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل عبدی عظیم کارابایف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به دیدار رده بندی رفت تا برای کسب مدال برنز با بین ژیو از چین کشتی بگیرد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم مسعود کاوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل بیلول واخوبوف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر یک به پیروزی رسید اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب جبیب جان زوخوروف از تاجیکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با دیپاک از هند مبارزه می کند.

در وزن ۸۰ کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل بکزاد اخمدوف از ازبکستان با نتیجه ۷ بر ۵ پیروز شد و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۳ بر یک یرزات یرلانوف از قزاقستان را پشت سرگذاشت و به دیدار فینال راه یافت. ناقوسی در دیدار فینال به مصاف بیومسو چئون از کره جنوبی می رود.

رقابت های فینال و رده بندی اوزان فوق عصر امروز (جمعه) برگزار می شود.

در روز نخست این رقابت ها تیم ایران توسط امیررضا ده بزرگی در وزن ۴۵ کیلوگرم، سجاد عباس پور در وزن ۴۸ کیلوگرم و محمد نصرتی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، شاهین بداغی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیرحسین خوانساری و محمدرضا عبدیان در اوزان ۵۵ و ۱۱۰ به مدال برنز رسید. ایمان محمدیان در وزن ۵۱ کیلوگرم نیز پنجم شد.

بنا بر این گزارش، رقابت های کشتی المپیک نوجوانان ۲۰۱۸ آرژانتین روزهای ۲۰ تا ۲۲ مهرماه در شهر بوینس آیرس برگزار می شود و بر اساس سهمیه اختصاص داده شده به کشتی در رشته فرنگی پنج وزن ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم و در رشته آزاد نیز پنج وزن ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

بر این اساس با توجه به اینکه هر کشور تنها دو سهمیه (نفرات اول رقابت های قاره ای) مجاز برای حضور در المپیک نوجوانان را خواهد داشت، امیررضا ده بزرگی در وزن ۴۵ کیلوگرم و محمد نصرتی در وزن ۹۲ کیلوگرم فرنگی کاران کشورمان بودند که در رقابت های قهرمانی آسیا در از بکستان صاحب مدال طلا شدند و سهمیه حضور در این رقابت ها را بدست آوردند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار