نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که جایی که آب هست تیمم جایز نیست، گفت: در استان هرمزگان با کمبود نیرو توانمند بومی مواجه نیستیم و امیدوارم استاندار نسبت به استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی بهره ببرد.
کد خبر: ۶۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 12 May 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در آیین پایانی ششمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با بیان خواص میوه انبه و لیموترش، گفت: وجود باغات انبه و لیموترش در میناب عنایت خداوند به مردم این منطقه است که باید شکرگزار این نعمات بود.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، بحران آب و قاچاق لیمو را دو عامل از بین برنده لیموی میناب دانست و گفت: متأسفانه لیموی قاچاق هم در مجلس و هم در نهادهای دولتی وجود دارد.

وی افزود: وقتی انبه مرغوب در میناب وجود دارد چه لزومی دارد که دولت این محصول را از کشورهایی نظیر پاکستان و بنگلادش وارد کند.

حجت‌الاسلام ذوالقدر با انتقاد از برخی سیاست‌های دولت نسبت به استان هرمزگان، اظهار کرد: چرا یک هرمزگانی به‌عنوان استاندار در دیگر استان‌ها گماشته نمی‌شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در استان هرمزگان و شهرستانی مثل میناب شخصیت‌هایی نظیر دکتر معلمی پور وجود دارد که دولت از آن‌ها در پست‌های اجرایی و مدیریتی استفاده نمی‌کند.

ذوالقدر با بیان این مطلب که جایی که آب هست تیمم جایز نیست، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان با کمبود نیرو توانمند بومی مواجه نیستیم و امیدوارم استاندار نسبت به استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی بهره ببرد.

باعث افتخار است که در میناب برای گل جشنواره برپا می‌شود

رئیس انجمن بازیگران تئاتر کشور، بحران آب را خطری جدی برای سرزمین ایران دانست و گفت: اگر به فکر منابع آبی کشور نباشیم در آینده‌ای نزدیک اوضاع بدی خواهیم داشت.

بهزاد فراهانی افزود: باید افتخار کرد که در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن برای بزرگداشت گل جشنواره برپا می‌کنند.

وی افزود: یاسمین گل میناب یکی از زیباترین گل‌هاست که بوی آن تأثیر روانی بی‌نظیری بر انسان دارد.

فراهانی با ذکر این مطلب که نادانی و خشک‌مغزی عده‌ای در حوزه مدیریت منابع آبی مشکلات زیادی در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اصلاح رفتارمان نسبت به استفاده نعمت‌هایی همچون آب در حفظ آن برای آیندگان تلاش کنیم.

اگر نیاز باشد آب نمی‌خوریم ولی نمی‌گذاریم باغات انبه و یاسمین گل خشک شود

امام‌جمعه میناب در این آیین گفت: نمی‌گذاریم باغات و درختان میناب به سرنوشت زاینده‌رود اصفهان مبتلا شوند.

حجت‌الاسلام معتمدی فر با بیان اینکه جشنواره برای شکرگزاری از یکی از نعمت‌های الهی است، به ذکر حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: درختان همانند انسان از خاک برآمده‌اند و آن‌ها را باید گرامی داشت.

وی اظهار کرد: درختان به‌عنوان شش‌های زمین در زندگی آدمی نقش بسزایی دارند و ما وظیفه‌داریم از آن‌ها حفاظت کنیم.

امام‌جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که خطر نابودی باغات بالای سر جشنواره انبه سایه افکنده است، گفت: مردم میناب مثل اصفهانی‌ها نیستند که اجازه دهند باغات سرسبز میناب به سرنوشت زاینده‌رود مبتلا شوند.

معتمدی فر مسئله بحران آب در میناب را موردبحث قرارداد و اضافه کرد: ما مینابی‌ها اگر نیاز باشد آب نمی‌خوریم ولی نمی‌گذاریم باغات انبه و یاسمین گل خشک شود.

وی تصریح کرد: میناب و مینابی بیدار است و با تمام توان از داشته‌های خود حراست و پاسداری می‌کند.

امام‌جمعه میناب، خاطرنشان کرد: همه مینابی‌ها وظیفه‌دارند نسبت به حفظ درختان انبه، نخل و یاسمین گل تلاش کنند.

ششمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل از هیجدهم اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در میناب با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع به کار خود پایان داد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار