سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در سال جاری علاوه بر نصب 10 پل عابر پیاده، پنج دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال نصب خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۹ 28 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی نیک گفت: در سال جاری علاوه بر نصب 10 پل عابر پیاده، پنج دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال نصب خواهد شد.

نیک افزود: مقدمات قرارداد و شرایط فنی اجرای این طرح آماده شده و این پل‌ها در مکان‌هایی که آمد و شد زیاد است و ظرفیت مکانیزه شدن را دارد، نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال در 10 نقطه از شهر قم نیز پل عابر پیاده با اعتبار 30 میلیارد ریال نصب خواهد شد و سال گذشته 25 دستگاه پل عابر پیاده در این شهر نصب شد.

به گفته نیک، در حال حاضر سه دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه در سه نقطه از شهر قم شامل بلوار امین، میدان شهید مطهری و بلوار زائر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده باعث می‌شود 85 تا 90 درصد از عابران پیاده از این پل‌ها استفاده کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از پل‌های عابر پیاده فقط وظیفه شهرداری نیست، بلکه رسانه‌ها، آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید در ترویج فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده و نوع آمد و شد در معابر اقدام کنند.

نیک افزود: پل‌های مکانیزه سطح شهر فقط در ساعت‌های آخر شب که آمد و شد در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و یا مواقعی که برق آن منطقه قطع شود و یا پل خراب باشد، خاموش است و در سایر ساعت‌ها فعال است.

وی گفت: 56 دستگاه پل عابر پیاده در استان قم وجود دارد که نصب 25 پل تا قبل از سال 95 انجام شده بود و بقیه نیز در 2 سال گذشته نصب شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار