سرپرست استانداری کرمان و معاون امور عمرانی وی، فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان استانی از روند اجرایی پروژه های عمران شهری بازدید کردند.
کد خبر: ۶۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 24 June 2018

مجموعه ای از مدیران استان کرمان از روند اجرای طرح تله کابین، پروژه بام کرمان، پل سیدی، میدان مشتاقیه و میدان آزادی بازدید شد.
مجری پروژه تله کابین کرمان گفت: برای اجرای این طرح تاکنون 34 میلیارد تومان هزینه شده و برای نصب دستگاه ها به سه میلیارد تومان دیگر نیاز است.
ناصر اسلامی نیا اظهار داشت: این موسسه در اجرای پروژه تله کابین و بام کرمان مشکل مالی نداشته و ندارد و پروژه تله کابین کرمان تا خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه پروژه تله کابین کرمان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: عملیات اجرایی هتل پنج ستاره بام کرمان نیز با هشت طبقه و 60 هزار مترمربع زیربنا بزودی آغاز می شود.
در این بازدید تاکید شد که پروژه های عمران شهری می تواند سازگار با محیط زیست باشد و نمونه این پروژه ها در کشور و در دنیا زیاد است.
در ادامه این بازدید از روند احداث پل روگذر سیدی که بیش از 2 سال معطل و بدون پیشرفت مانده نیز بازدید شد.
پروژه پل سیدی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تا هشتم شهریور ماه به بهره برداری می رسد.
در ادامه روند اجرایی پروژه میدان شهدا مشتاقیه نیز مورد بازدید قرار گرفت و مطرح شد بدنه سازی این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر اسکلت میدان ناصریه باقی مانده است.
تاکنون 11 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و برآورد می شود برای اتمام این پروژه در مجموع چهار میلیارد تومان دیگر هزینه شود.
پروژه صاروج پارس با مجموع 34 درصد پیشرفت فیزیکی، و پیشرفت 57 درصدی فاز اول، در دست احداث است که فاز نخست آن تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
تمام مجوزهای مربوط به میراث فرهنگی در پروژه صاروج پارس دریافت شده و شورای عالی میراث فرهنگی کشور نیز تمام تائیدات این پروژه را ارائه کرده است.
پروژه صاروج پارس با سرمایه گذاری خارجی 250 میلیون دلاری و در 2 فاز احداث می شود و فاز نخست این پروژه با 140 میلیون دلار و فاز دوم آن نیز با 110 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری می رسد.
در احداث این ساختمان تمام ضوابط مربوط به بافت قدیم شهر کرمان نیز رعایت شده است و این پروژه در ارتفاع مجاز احداث می شود.
پروژه صاروج پارس از مدتها قبل به دلیل برخی ناهماهنگی ها با مشکلاتی در روند اجرا روبرو شده بود که با پیگیری های استاندار سابق کرمان، این موارد برطرف و در بازدید سرپرست استانداری کرمان از این پروژه مطرح شد که روند اجرایی آن به خوبی دنبال می شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار