رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور یک جو دایمی نیست و امیدواریم در چنین شرایطی دولت راهکارها و تدابیر جدی تری برای حل بحران اقتصادی بیندیشد.
کد خبر: ۶۲۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 28 June 2018

به گزارش تابناک : پروژه اجلاس اصفهان از پروژه‌های مهم و نیمه تمام اصفهان است که مجموعه مدیریت شهری بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین استفاده از سرمایه گذاران برای تکمیل آن تاکید داشته و بر بهره گیری از ظرفیت این بازوی توانمند حساب کرده است. به همین دلیل جمعی از مدیران شهری به اتفاق گروهی از سرمایه گذاران از این پروژه بازدید کردند تا به بررسی فرصت های سرمایه گذاری این پروژه بپردازند. 

مشارکت سرمایه گذاران راه حل پایان پروژه ناتمام اجلاس

معاون عمران شهری شهردار اصفهان، در این بازدید اظهار داشت: این پروژه یکی از بی نظیر ترین پروژه های شهری در سطح کشور است به گونه ای که به اذعان گروه های مختلف بازدیدکننده و مسوولان کشوری در خاورمیانه نمونه مشابهی ندارد.

ایرج مظفر با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی یکی از پروژه‌های ماندگاری است که به عنوان برند ملی و با مقیاس بین‌المللی در حال احداث است، ادامه داد: این مرکز در موقعیت مناسب جغرافیایی قرار دارد و دسترسی آسان به آن از طریق حلقه چهارم ترافیکی پیش بینی شده است. 

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت 70 درصدی احداث سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی خبرداد و اظهارکرد: عملیات اجرایی مرکز همایش های بین المللی در سال ۹۰ با امید کمک‌های دولت آغاز شد و قرار بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد، اما عدم تحقق منابع دولتی سرنوشت این پروژه را دچار تغییر کرد و با وجود گذشت بیش از 6 سال از زمان شروع آن، هنوز به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مشکلات و موانع فرا روی پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران رفع می شود و می تواند با حل معضل تامین منایع مالی این پروژه را به مرحله بهره برداری برساند.

تاخیر در اجرای این طرح ضرر و زیان به شهر اصفهان وارد می کند

رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار گفت: مدیریت شهری درصدد است تا برای تامین منابع مالی این پروژه از بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کند چرا که تاخیر در اجرای این طرح سبب فرسودگی آن می شود.

نصیر ملت با تاکید بر این که شهرداری باید بسترهای ارتباطی برای جذب بخش خصوصی در اجرای طرح های شهری را فراهم کند، افزود: مدیریت شهری انتظار دارد سرمایه گذاران و بخش خصوصی در رساندن شهر به جایگاه واقعی اش تلاش کنند.

ضرورت جایگزینی یک منبع درآمدی جدید برای شهر

نصیر ملت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور یک جو دایمی نیست چرا که در گذشته نیز شاهد رکودهای اقتصادی مشابه بوده ایم اما ثبات و تداوم نداشته است؛ امیدواریم در چنین شرایطی دولت راهکارها و تدابیر جدی تری برای حل بحران اقتصادی بیندیشد.

وی با اشاره به بودجه 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال جاری ادامه داد: 54 درصد تامین این بودجه وابسته به ساخت و ساز است ، 29 درصد از طریق فروش اموال و مستغلات و 12 درصد آن از منابع پایدار  تامین می شود که متاثر از شرایط اقتصادی است.

رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که باید منابع درآمدی جدید برای تأمین بودجه شهرداری پیش بینی شود، بیان کرد: آمار پروانه های صادره از سال 94 تاکنون روند نزولی داشته است بنابراین باید منابع درآمدی جدید برای بودجه مدیریت شهری جایگزین شود تا اصفهان از مشکلات فعلی نجات یابد.

لزوم ایجاد مسیر توسعه با رویکرد متفاوت

ملت با تاکید بر این که مدیریت شهری اصفهان بر لزوم ایجاد مسیر توسعه با رویکرد متفاوت تأکید داشته است، گفت: مدیریت شهری پروژه های محرک توسعه برای شهر تعریف می کند و شورای شهر آمادگی دارد از لحاظ قانونی برای جذب سرمایه گذار در زمینه اجرای این گونه طرح ها تسهیلات لازم را فراهم کند.

نصیر ملت پیرامون تدوین طرح جامع آمایش سرزمین شهر اصفهان گفت: این طرح مسیر توسعه شهر و سمت و سوی آن در راستای چشم اندازهای بلند مدت را با توجه به شرح خدمات مورد نیاز و مشارکت پذیر بودن آن ترسیم می کند همچنین با تدوین این طرح، طرح تفصیلی شهر اصفهان نیز بازنگری می شود.

این عضو شورا تصریح کرد: بدون شک این شهر تا رسیدن به اهداف کلان خود، نیازمند به روز رسانی برنامه های کابردی و استفاده از ظرفیت های علمی و تحقق اهدافی است که آن را به جایگاه اصلی خود باز می گرداند.

بازنگری طرح جامع اصفهان با رویکرد آمایش شهر

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه این اتفاق پس از بررسی های شبانه روزی در اصفهان رقم خورده است، اظهار داشت: با کنار گذاشته شدن رویکردهای قدیمی در برنامه های شهری، بازنگری طرح جامع اصفهان با رویکرد آمایش شهر صورت می گیرد، اتفاقی که در آن آینده نگری، برنامه ریزی، مشارکت محوری و توجه به توسعه پایدار در زندگی شهروندان مدنظر قرار گرفته است.

 کدیر منطقه3 شهرداری این پروژه را یکی از افتخارات اصفهان و میهن اسلامی دانست و اظهار داشت:  سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز و عمران بازدیدی از ظرفیت های موجود تجاری و هتل های این مجموعه داشتند تا با توجه به تجربیات و حمایت های ارزنده این عزیزان بتوانیم این پروژه بین‌المللی را هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم.

محمدرضا برکت موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی به رینگ های 3 و 4 ترافیکی اصفهان و طراحی بی بدیل این مجموعه را از نقاط قوت مرکز همایش های بین المللی اصفهان دانست و افزود : زیربنایی این مجموعه بزرگ 84 هزار متر مربع می باشد و ظرفیت سالن اصلی آن هزار و 200 نفر در طبقه اول و هزار و 200 نفر در طبقه دوم است که برای برگزاری همایش های بزرگ ملی و بین المللی بسیار مطلوب بوده و در صورت تکمیل هتل 5 ستاره و مراکز تجاری مرکز همایش های بین المللی اصفهان می توانیم در اصفهان میزبان همایش های بزرگی که اکنون فقط در پایتخت برگزار می شود باشیم که این امر علاوه بر افزایش بار علمی و فرهنگی حوزه های مختلف ، باعث رشد و توسعه صنعت گردشگری اصفهان نیز خواهد شد.

برکت میزان بودجه لازم برای تکمیل این پروژه را 280 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد : در صورت اعلام آمادگی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و بهره برداری از هتل ها و مراکز تجاری این ابر پروژه ، مدیریت شهری تسهیل گر امور خواهد بود و با حمایت های اعضای محترم شورای اسلامی شهر اصفهان و شهردار محترم اصفهان سعی خواهیم داشت بستر لازم جهت اعتمادسازی بیش از پیش را برای سرمایه گذاران فراهم سازیم.

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار