برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس نسبت به کمک های مالی شهرداری بندرعباس به دستگاههای فرهنگی گلایه داشتند و خواستار اتخاذ تصمیمات قانونی در این بخش شدند.
کد خبر: ۶۲۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 06 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان،پنجاه و دومین جلسه شورای شهر ظهر دوشنبه با چهار دستور کار آغاز شد که برخی از اعضای شورا نسبت به پرداخت های مالی شهرداری بندرعباس به درخواست کمک های مالی برخی از دستگاههای فرهنگی استان گلایه داشتند و خواستار اتخاذ تصمیمات قانونی در این حوزه شدند.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: شهرداری دستگاه پول چاپ کن ندارد که ارگانهای دولتی از شهرداری طلب پول میکنند.

مجید عسکری زاده با توجه به درخواست چندین ارگان دولتی برای کمک مالی در راستای اجرای برنامه فرهنگی گفت: بودجه فرهنگی تمامی دستگاههای دولتی مشخص است که میتوانند از آن استفاده کنند این ارگان ها نباید از شهرداری طلب پول کنند.

همچنین جواد بلارک یکی دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس در این نشست عنوان کرد: بسیاری از ارگانهایی که از شهرداری درخواست کمکهای مالی دارند شهرداری را در تصمیمات و جلسات خود به رسمیت نمیشناسند اما توقع کمک دارند.

پرویز سالاری عضو دیگر شورای شهر بندرعباس با اعتراض نسبت به کاهش میزان کمک مالی شهرداری برحسب درخواست ستاد اقامه نماز بیان کرد: کمک ۵۰۰ میلیون ریالی شهرداری زشت است و باید این کمک بیش از این رقم باشد، با توجه به مبلغ درخواستی حداقل کمک باید نصف مبلغ باشد نه یکچهارم.

در این نشست طی نامه شهرداری مبنی بر درخواست کمک مالی دو میلیارد ریالی ستاد اقامه نماز برای برگزاری بیست و ششمین اجلاس نماز با اکثریت اعضا با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال با استناد به ماده ۱۷ به این ستاد موافقت کردند.
در ادامه این جلسه و در بررسی دومین دستور کار مبنی بر کمک ۱۵۰میلیون ریالی شهرداری به دانشگاه هرمزگان برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت اسماعیل بواشه عضو دیگر شورای شهر اظهار کرد: تمامی ارگانها و نهادهای دولتی بودجه فرهنگی دارند و شهرداری میتواند بهجای کمک به این ارگانها همین پول را در محلات صرف ترویج فرهنگ قرانی کند تا شهروندان بیشتری از آن بهرهمند شوند.

فیصل دانش نایبرئیس شورای شهر بندرعباس نیز افزود: دانشگاه هرمزگان یکنهاد دولتی است و بودجه برنامههای آن مشخصشده چرا از شهرداری درخواست کمک مالی دارند؟

وی با تأکید بر این موضوع که هیچیک از نهادهای دولتی متولی امور فرهنگی و مذهبی به وظیفه خود عمل نمیکنند عنوان کرد: این ارگان ها عادت کردهاند که توپ را به زمین شورا و شهرداری بیندازند اگر شهرداری و شورا هم نسبت به تقویت فضای فرهنگی و دینی وظایفی دارد اما اینگونه درخواستها روش صحیحی نیست.

این عضو شورای شهر بندرعباس خطر نشان ساخت: اعضای شورا در بررسی چنین تقاضاهایی باید منافع مردم و شهرداری را موردتوجه قرار دهند.

در ادامه این نشست اسلام باوقار رئیس شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: کاش بهجای این درخواستها کمی هم به فکر معیشت مردم بودیم.

وی بیان کرد: شاید شورای شهر پولی برای پرداخت به مردم نداشته باشد اما حداقل میتواند مشکلات و درد آنها را منعکس کند.

آبتین امیری عضو دیگر شورای شهر بندرعباس در تکمیل و تائید صحبتهای باوقار اظهار کرد: بندرعباس با مشکلات جدی مانند فقر، فاضلاب و آسیبهای اجتماعی جدی روبهرو است.

وی اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات مردم باید اولویت شورای شهر بهعنوان نمایندگان مردم باشد.

این عضو شورای شهر بندرعباس ضمن مخالفت با پرداخت کمک مالی به دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: این نوع درخواستها نامعقول است و شورای شهر و شهرداری در پرداخت این نوع کمکها باید تصمیمات بهتری بگیرد.

مدیر امور مالی شهرداری بندرعباس نیز که در این جلسه حضور داشت بیان کرد: این کمکها از محل ماده ۱۷ است که شورای شهر باید محدود بودن میزان ان را مدنظر داشته باشد.

حمیدرضا سلیمی خاطرنشان ساخت: کل اعتبار ماده ۱۷برای سال جاری پنج میلیارد ریال است که حدود یک میلیارد ریال آن بهعنوان هزینه کفنودفن افراد بیبضاعت در اختیار سازمان آرامستان قرار میگیرد که هنوز در ابتدای سال هستیم و اگر با همین روند پیش برویم در ادامه سال دچار مشکل خواهیم شد.

حجتالاسلام عامری سیاهویی عضو شورای شهر بندرعباس در انتقاد به نظر مخالفان در کمک مالی به دانشگاهها هرمزگان گفت: چطور است با یک تلفن هزینه و پول تیم آذرخش پرداخت میشود اما در کمک به مراسمات مذهبی دستودلمان میلرزد.

برخلاف آنچه از اظهارنظر اعضای شورای شهر برداشت میشد اما اعضای شورا بارأی اکثریت به کمک ۱۰۰ میلیون ریالی به دانشگاه هرمزگان رأی داده و موافقت خود را اعلام کردند.

در ادامه بررسی سومین دستور کار جلسه شورای شهر در خصوص تفاوت شیوه وصول مطالبات ناشی از عوارض توسط سازمانها و مناطق مختلف شهرداری عسکری زاده توضیح داد: شهرداری بندرعباس در جهت وحدت رویه باید کلیاتی را برای وصول مطالبات ناشی از عوارض در نظر بگیرد که البته در این راستا جلسات آموزشی با مناطق و سازمانها برگزار کردهایم. فیصل دانش نیز با اشاره به اینکه شهرداری بندرعباس کمیسیون ماده ۷۷ و ۱۰۰ را بهدرستی انجام نمیدهد، گفت: وصول عوارض نوسازی بالاترین درآمد برای شهرداری است که این نهاد تاکنون نتوانسته در این امر موفق عمل کند.

نایبرئیس شورای شهر بندرعباس در مخالفت با تصویب آییننامه جدید برای گرفتن عوارض تصریح کرد: وصول نشدن مطالبات نشانه ضعف حقوقی شهرداری است و بهتر است کارکنان حقوقی شهرداری بهجای همراهی با تیم فوتبال و رفتن به شهرهای مختلف دنبال گرفتن مطالبات باشند.

در رسیدگی به آخرین دستور کار شوری شهر درخواست افزایش حق جلسه اعضای کمیسیونهای مواد ۷۷ و ۱۰۰شهرداری بود که بارأی اکثریت اعضای شورای شهر از ساعتی۱۵۰هزار ریال به هر ساعت ۳۰۰هزار ریال افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار