مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به طرح های شاخص برای تامین آب هرمزگان گفت: طرح های احداث ۱۱ سد در استان هرمزگان در دست مطالعه است.
کد خبر: ۶۲۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 06 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان،هوشنگ ملایی با اشاره به شاخص ترینطرح های آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: در راستای برنامه ریزی جهت افزایش میزان ورودی آبخون ها و شارژ منابع آبی مطالعه طرح تغذیه مصنوعی میناب، لاورمیستان، دهنگ فتوئیه، گزیر، کرمون، دهستان بالا و شهدادی با هدف مقابله با بحران کمبود آب را در دست اقدام داریم.

وی افزود: مطالعه شبکه ( شبکه میناب – شبکه شمیل –کانال سبزپوشان –کانال لایگزال ) ، مطالعه خط انتقال ( مطالعه خط انتقال مکران ( از جگین تا شرق میناب ) از دیگر طرح های در دست مطالعه است.

مدیرعامل آب منطقه ای بیان داشت: جهت احداث سد در استان نیز طرح مطالعه سدهای سدیج، مرک، زرانی، برآفتاب، کمشک، مهران، جاماش، ده شیخ، کل، گابریک و شریفی را پیش رو داریم.

وی گفت: از دیگر طرح های شرکت در حوزه ساماندهی رودخانه می توان طرح مطالعه تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها و ساماندهی مرحله اول به میزان ۶۰۰۰ کیلومتر (تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها حوزه آبریز شرق – حوزه آبریز شمال و غرب) و مطالعه تعیین حد بستر و حریم سوحل دریا ، دریاچه ها و تالابها به میزان ۷۰۰ کیلومتر : مطالعه و اجرای ساماندهی حد بستر و حریم تالاب بین المللی شور و شیرین و میناب( خط ساحلی بندرعباس تا بعد از کرگان میناب) و تالاب گز را نام برد.

ملایی در ادامه با اشاره به ایجاد ظرفیت پتانسیل تامین آب شهرها و صنایع استان افزود: در شرایط کنونی پروژه تجهیز 10 حلقه چاه حاشیه سدهای شمیل و نیان، خط انتقال آب شرب از چاههای نیان به خطوط آبرسانی به بندرعباس، نوسازی خط اول آبرسانی به بندرعباس از میناب، سیستم پمپاژ و جمع آوری نشتاب پایان سد شمیل، آبرسانی به شهرک صنعتی تیرور، بهینه سازی و نوسازی شبکه آبیاری درجه یک و دو شمال دشت میناب از مهمترین طرح های تامین آب است که در دستور کار و اجرا قرار دارند./انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار