آمارها حاکی از آن است که در فروردین ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون فقره چک به ارزش ۹۰ هزار میلیارد در کل کشور برگشت خورده است.
کد خبر: ۶۲۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 06 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایسنا، منطقه خلیجفارس، براساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی، در فروردینماه ١٣٩٧، بالغبر یکمیلیون فقره چک به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور برگشت داده شد که این رقم از لحاظ تعداد با کاهش ۳۱.۹ درصدی و از نظر مبلع با ۵۱.۴ درصد افت روبرو بوده است. لازم به ذکر است که در این ماه در استان تهران بالغبر ٣١٣ هزار فقره چک بـه ارزش حـدود ٤٨ هـزار میلیارد ریال برگشت داده شد.

همچنین بررسیها نشانی دهد در کل کشور ۱۴.۲ درصد از کل تعداد چکهای مبادلهای و ٢/١٩ درصد از کل مبلغ چکهای مبادلهای برگشت دادهشده است. از طرفی سهم استان تهران ٣/١٤ درصد از کل تعداد چکهای مبادلهای و ٢/١٨ درصـد از کل مبلغ چکهای مبادلهای برگشت دادهشده است.

در فروردینماه سال جاری در بین سایر استانهای کشور بیشترین نسبت ارزش چکهای برگشتی بهکل ارزش چکهای مبادله شده در استان به ترتیب به استانهای آذربایجان غربی با۳۵.۶ درصد، سمنان با ۳۳ درصد و هرمزگان با سهم ۳۱.۹ درصدی بوده است. در این میان استانهای بوشـهر با سهم ۱۱.۸ درصدی، کرمانشاه با ۱۱.۹ درصد و زنجان با سهم ۱۴.۱ درصدی کمترین نسبت ارزش چکهای برگشتی بهکل ارزش چکهای مبادله شده در استان را به خود اختصاص دادهاند./انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار