کد خبر: ۶۲۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 10 July 2018

بیشتر ِ اعضای تعاونی های مسکن مهر صاحبِ خانه شدند ، اما تعاونی مسکن مطبوعات که سال ها زودتر از طرح مسکن مهر شروع به کار کرده هنوز گیر ِ این است که ببینند سارق لوله های کولر اسپلیت چه کسی است؟! به قول شاعر: " هفت شهر عشق را عطار گشت"/ ما هنوز آواره ی یک خانه ایم!

 

عمرِ ما و فرزندان مان که یقینا قد نخواهد داد ، اما شاید به درد نوه و نتیجه هایمان بخورد‌. مسکن خانه مطبوعات را عرض کردیم. 

زمانی این پروژه ی ملی، آغاز به کار کرد که جمهوری چک و اسلواکی یکی بودند و به این صورت نوشته می شد: (چکسلواکی!)
آن قدَر این پروژه به طول انجامید و این دست اون دست کردند ، بارها پیمانکار عوض کردند ، بازرس را تغییر دادند ، آن قدر آی دزد آی دزد کردند و دزدیدند که ما دیگر گوش مان به این چیزها عادت کرد...
آن قدر موضوع را کِش دادند که نوه ی دوم بنده گاهی اوقات پرسش های تاریخی خود را به قبل و بعد از آغاز این واحدها ربط می دهد. به عنوان مثال می پرسد:" زمانی که ساخت این خونه ها شروع شد ، بابام به دنیا اومده بود؟!" و یا این که می پرسد:" باباجی! اون وقت ها که کار ِ ساختمون رو شروع کردن، نوشابه اختراع شده بود؟!"

*بیشتر ِ اعضای تعاونی های مسکن مهر صاحبِ خانه شدند ، اما تعاونی مسکن مطبوعات که سال ها زودتر از طرح مسکن مهر شروع به کار کرده هنوز گیر ِ این است که ببینند سارق لوله های کولر اسپلیت چه کسی است؟! به قول شاعر: " هفت شهر عشق را عطار گشت"/ ما هنوز آواره ی یک خانه ایم!

* یادم می آید اولین باری که مبلغ ۶۰۰ هزارتومان به حساب تعاونی واریز کردم ، با آن می توانستم سه دهنه مغازه بخرم. اما امروز با همان ۶۰۰ هزار تومان فوقش سه تا قفل در ِ مغازه را بتوانم بخرم.
قسط دوم که پرداخت کردم موهای سر و صورتم سیاه بود! اما به مرور زمان محاسنم کاملا سفید شد ولی از تکمیل و راه اندازی این پروژه خبری نشد! و تا امروز که خوشبختانه سر ِ مبارکم حسابی خلوت شده است! باز هم متاسفانه از تحویل واحدهای مزبور خبری نیست که نیست که نیست...

*به مسوولان بسیار محترم استان پیشنهاد می کنم، ساختمان تعاونی مسکن مطبوعات را به عنوان یک ابنیه تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت برسانند تا ان شاالله از این به بعد استان ما نیز در بخش جذب توریست تکانی بخورد!
طبق نظر کارشناسان خبره ی داخلی و خارجی ، این ساختمان منحصر به فرد که سبک معماری اولیه آن به دوران قاجار بر می گردد و بارها مرمت و بازسازی شده است، می تواند جزو آثار باستانی استان محسوب و از این طریق به صنعت گردشگری و توریسم کمک شایانی کند.
ساختمان یاد شده از ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه ی صنعت گردشگری برخوردار است و حال که همه ی استان ها از این موهبت برخوردار نیستند چرا ما به سهم خود به صنعت گردشگری کمک نکنیم!

*و در پایان توجه شما را جلب می کنم به یک فقره دوبیتی از مرحوم "باباراشد گریان" شاعر هم عصر "باباطاهر عریان" که نشان از قدمت این ساختمان و صحت ادعای ما دارد. این شعر در روز مراسم کلنگ زنی این اثر تاریخی سروده شده و در ضمن نشان می دهد که به زودی این پروژه تکمیل و راه اندازی خواهد شد:
شنیدم دوره ی "پارینه سنگی"
زدن یک عده این جا رو کلنگی!

پس از سختیِ سیصد سال اول
می دن دستور ِ تکمیلش رو جنگی!/ندای هرمزگان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار