معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از سال 94 تا پایان سال 96 در حوزه صنایع دستی بومی برای 2 هزار و 963 نفر اشتغال ایجاد شد و 2 هزار و 603 نفر نیز کارت شناسایی دریافت کردند.
کد خبر: ۶۲۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 06 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، رسول اکبری در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) قشم با اشاره به فعالیت 14 تعاونی صنایع دستی در جزیره قشم، تصریح کرد: سال گذشته 4 تعاونی جدید در حوزه صنایع دستی و در رشته های رو دوزی های سنتی، حصیر بافی و کار با صدف ایجاد شد.

وی افزود: سال گذشته رشته گلابتون دوزی قشم نخستین نشان ملی اصالت صنایع دستی را از آن خود کرد که انتظار می رود این امر مقدمه ای جهت کسب این نشان برای دیگر میراث های فرهنگی جزیره باشد.

وی در ادامه اذعان کرد: همچنین نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در قشم و جشنواره توانمندی های جامعه محلی جزیره های قشم، هنگام، لارک و هرمز برگزار شد.

اکبری بر شکوفایی گردشگری جهت معرفی میراث فرهنگی قشم تاکید کرد و افزود: برگزاری نشست هایی با شورای بازرگانان و نیز 260 فعال گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال های اخیر نیز از جمله اقدام های انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: احداث کمپ پارک ها و اکو کمپ ها، اسکله های تفریحی، پیست سافاری و موتور کراس، پیست شتر سواری گورزین، پلاژ بانوان، آماده سازی سایت گردشگری هامون و تالاب پرندگان از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری جزیره قشم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افتتاح پارک کوروکودیل، سه کلوپ تفریحات دریایی و جانمایی و تصویب 2 نقطه در محدوده ساحل هامون برای اجاره و فعالیت این کلوپ ها از دیگر فعالیت های این سازمان در راستای شکوفایی گردشگری این جزیره است.

وی ادامه داد: ساماندهی روستاهای مسیر گردشگری، عملیات مرمت بادگیرها به ویژه در روستای چاهوشرقی و اجرای عملیات عمرانی در 24 روستای گردشگری توسط سازمان منطقه آزاد قشم در سال های اخیر به انجام رسید.

اکبری افزود: ایجاد 83 اقامتگاه بوم گردی، آغاز کاوش های باستان شناسی و عملیات اجرایی موزه جامع خلیج فارس از دیگر اقدامات انجام شده در بخش گردشگری قشم است.

وی بیان کرد: در 3 سال اخیر دوره آموزشی مختلفی برای تاکسیرانان، اصناف، بانوان فعال گردشگری و راهنمایان گردشگری در منطقه برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برگزاری 6 نمایشگاه کتاب با حضور ناشران برجسته کشور، تجهیز و راه اندازی 40 کتابخانه روستایی و تجلیل از خادمان حوزه مکتوب در 2 سال متوالی از اقدام های انجام شده در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم در ماه مبارک رمضان، مسابقه ملی قرآنی شوق تلاوت با حضور قاریان نوجوان و جوان مطرح سراسری، برگزاری 2 دوره آیین انتخاب و معرفی کتاب سال جزیره قشم، نمایشگاه و جشنواره توانمندی های بانوان قشم از جمله فعالیت ها در حوزه فرهنگی است.

اکبری تأکید کرد: همچنین سال گذشته دفتر نمایندگی ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مسجدهای قشم با هدف ایجاد فرصت های مناسب برای دستیابی به کمال معنوی جامعه ایرانی اسلامی تأسیس شد.

وی افزود: سال گذشته نخستین جشنواره شعر بومی در این جزیره برگزار و دبیرخانه دایمی آن راه اندازی شد.

به گفته وی برگزاری 3 آزمون سراسری قرآن کریم و 2 دوره مسابقه 40 حدیث رضوی در سال های اخیر از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه فرهنگی است./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار