به گزارش تابناک هرمزگان،نقل قول از روابط عمومی تامین اجتماعی هرمزگان از مطالبات 800 میلیاردی تأمین اجتماعی از کارگاه‌ها و سازمان‌ها خبر داد
کد خبر: ۶۲۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 09 July 2018

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان طی نشست خبری گفت: مطابق آخرین آمار و محاسبات انجام شده، مطالبات این اداره‌کل از کارگاه‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد، مبلغ 795 میلیارد تومان است.

 

به گزارش تابناک از بندرعباس، بلوکی در نشست خبری، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مهم‌ترین و محوری‌ترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی و دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور بشمار می‌رود، تاکنون نقش و تاثیر بسزایی در تامین آینده خانواده‌ها ایفا کرده و هدف غایی آن تامین امنیت اجتماعی جامعه ایران اسلامی و دلگرم ساختن جامعه به آینده‌ای روشن است.

در ادامه گفت: بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار دارد و 18 نوع خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.
 
 مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: این نهاد همواره کوشیده است با تبعیت از راهبردهای سازنده مدیران ارشد این سازمان، بدون هیچ تاخیری یا کاستی در خدمات‌رسانی به جامعه تحت پوشش خود که بیش از 53 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد گام‌های موثری در جهت رضایتمندی شرکای اجتماعی خود بردارد و افزایش کیفیت خدمات نوین در قالب ارائه خدمات الکترونیکی را نیز در سرلوحه کاری خود قرار داده است.
 
 حیدری بلوکی ادامه داد: خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی از جمله اجرای لیست‌های اینترنتی، پرداخت متمرکز بیمه بیکاری و مستمری‌ها، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات و سایر خدمات الکترونیک به عنوان بخشی از دستاوردهای سال اخیر این سازمان محسوب می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 504 نفر از کارکنان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان در 17 شعبه اصلی، 13شعبه اقماری، چهار کارگزاری اصلی و همچنین چهار کارگزاری جدید در حال راه‌اندازی در اقصی نقاط استان خدمات‌دهی به بیش از 942 هزار نفر معادل 53 درصد از جمعیت استان را برعهده دارد و تمامی تلاش و همت خود را در راه تحقق آرمان عدالت اجتماعی و بسترسازی رفته و شکوفایی نسل‌های آینده به کار گرفته‌اند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان بیان داشت: براساس آخرین تجزیه و تحلیل آماری صورت گرفته تا فصل بهار سال‌جاری، 315 هزار و 697 نفر تعداد بیمه‌شدگان اصلی و 550 هزار و 236 نفر بیمه‌شدگان تبعی زیر چتر امید آفرین تامین‌اجتماعی قرار دارند که در مجموع 865 هزار و 933 نفر را شامل می‌شود.

بلوکی گفت: همچنین تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین‌اجتماعی در هرمزگان، 76هزار و 123 نفر است که از این تعداد 17 هزار و 555 نفر بازنشستگان هستند، در مورد مستمری‌بگیران نیز خدماتی در بخش‌های درمانی، بن خواربار، هزینه مسکن، کمک به بیمه تکمیلی و سفرهای رفاهی و زیارتی در حد توان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.

 وی اذعان داشت: تعداد کارگاه‌های فعال در استان 26 هزار و 600 واحد است که بخشی از آنها مهم‌ترین و بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کشور در حوزه بنادر، کشتی‌سازی، فولاد، آلومینیوم و ... محسوب می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تأکید کرد: تامین اجتماعی سازمان درآمد هزینه است و مثل دستگاه‌های دولتی نمی‌تواند در صورت نبود منابع مالی، پروژه را متوقف کند و به هر ترتیبی باید مستمری و خدمات به جمعیت زیر پوشش خود ارائه دهد.

 حیدری بلوکی اضافه کرد: مهم‌ترین شاخص‌های تعادل چرخه منابع و مصارف در این سازمان نسبت به جامعه پرداخت‌کننده به جامعه دریافت‌کنندگان است که ضریب پشتیبانی نامیده می‌شود، روند این نسبت در سال‌های اخیر روبه کاهش بوده و در حال حاضر در هرمزگان برابر با 11 می‌باشد که به معنای پشتیبان هر 11 نفر بیمه‌شده از یک پرونده مستمری‌بگیر است.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار