کد خبر: ۶۲۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 09 July 2018

«نامه حسین کریمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان به مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان»

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان : نامه این فعال فرهنگی هنری بدین صورت می باشد:

مقام عالی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
استاندار محترم هرمزگان
سلام علیکم
تئاتر هرمزگان در سالهای اخیر به همت هنرمندان دلسوز و خلاق توسعه خوبی داشته است و توانسته ایم علاوه بر شهرهای بزرگ با همکاری تحصیلکردگان تئاتر و هنرمندان جوان، علاقمندان به تئاتر در شهرهای کوچک را نیز آموزش دهیم و اجراهای عمومی مستمر را در شهرهایی چون پارسیان و جاسک و حاجی آباد شاهد هستیم. تعداد ۱۰۰۰ نفر هنرمند تئاتر در رده های سنی مختلف در  ۲۵ گروه تئاتری حرفه ای مورد تایید وزارت فرهنگ و ۲۴ گروه نیمه حرفه ای و آماتوری در سراسر استان هرمزگان در یکسال گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ مخاطب کالای فرهنگی ارائه نموده اند.
هیچکس شکی ندارد که اجرای تئاتر و رویدادهای هنری چقدر در کاهش آسیب های اجتماعی، تزریق روحیه نشاط و امید و ترویج گفتگو و آرامش بخشی به جامعه تاثیر دارد.
جناب آقای دکتر صالحی این گروه های تئاتر که دلسوزانه و بدون هیچ چشم داشتی در پیشانی جنگ نرم برای حفظ فرهنگ کشورمان در این استان مرزی فعالیت میکنند نیازمند توجه هستند. جناب آقای دکتر همتی حمایت شما از تیم های ورزشی شایسته تقدیر است اما همانگونه که تیم های ورزشی ما نیازمند حمایت مالی و معنوی هستند، این گروه های تئاتری که در صف آرامش بخشی به جامعه هستند و تولید اندیشه می نمایند نیز حمایت مادی و معنوی نیاز دارند. چرا نباید صنایع و سازمانهای دولتی و خصوصی استان بخشی از اعتبار فرهنگی خود را صرف خرید کالای فرهنگی تولید شده توسط گروه های تئاتر استان نمایند. در حالی که ساخت یک سالن بلک باکس استاندارد برای تئاتر با هزینه چند صد میلیونی محقق میشود چرا نباید در هر شهر استان یک سالن استاندارد اجرای تئاتر وجود داشته باشد.
در سالهای اخیر به لحاظ نرم افزاری توسعه خوبی در تئاتر داشته ایم و سالی نیست که چندین گروه تئاتر استان برای اجرا به خارج از کشور دعوت نشوند اما در افزایش سرانه فضای فیزیکی هنری توفیق چندانی نداشته ایم. همه میدانیم که بودجه های اداره کل فرهنگ پاسخگوی نیازهای توسعه سخت افزاری فرهنگی نیست و همت استانداری هرمزگان، اداره کل مسکن و شهرسازی، سازمانهای دولتی و خصوصی و ... را می طلبد.
اکنون که آقای دکتر درویش نژاد که خود از هنرمندان تئاتر استان بودند کرسی را به فرد بعدی تحویل می دهند لطفا فارغ از مسائل سیاسی مدیری توانمند را بگمارید که به هرمزگان، مردم پاکش و هنرش اشراف داشته باشد و حاضر باشد کفش آهنین به پا کند و برای جذب اعتبار از سازمانهای دولتی و خصوصی و بخاطر نسل های آینده در زمینه توسعه سخت افزاری تلاش جدی بکند.
ما نیازمند مدیری هستیم چالاک و با هوش و متخصص و مدبر که بتواند هنرمندان را با خود همراه کند و در راستای برنامه های توسعه ای دولت، هرمزگان را خانه خود بداند و سخت کار کند تا عقب افتادگی ها جبران شود.

 

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار