یا وقت آن نرسیده که ارشاد هرمزگان رویکردشان را عوض کنند، چون بازخورد این رفتارها جزء تخریب نمیشود معنای دیگری را برای آن تصور نمود زیرا که یک روزنامه یا سایت با گسترش سراسری می تواند توزیع کننده ، کارمند ، نماینده ، وکیل در سراسر کشور داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 11 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان ، از آنجایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان مبادرت به صدور ، نامه ای با شماره ۹۷/۲۳۹۴مورخ۹۷/۳/۱ خطاب به مدیران محترم روابط عمومی کلیه ادارات،سازمانها و ارگان های دولتی کرده در راستای خیر خواهی مضاعف به شکل گزینشی عمل کرده است جای سؤال دارد، نوعی بایکوت درمتن نامه بدین شکل مشاهده می شود: (بدینوسیله به آگاهی می رساند براساس قانون مطبوعات ،صدور مجوزسرپرستی رسانه های سراسری دراستانها تنها دراختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. بر این اساس روزنامه های «خراسان»، «همدلی» و «شهروند» دارای مجوز سرپرستی در این استان نمی باشند و همچنین مجوز سرپرستی نشریات سراسری «اقتصاد ملی»، «امتیاز» و «مردم سالاری» لغو شده است ، لازم به ذکر است در صورت همکاری با «نمایندگان خود خوانده» نشریات یاد شده «پیامد حقوقی آن متوجه آن ادارات و سازمان ها» «خواهد شد» .

که با امضای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

استان هرمزگان «علیرضا درویش نژاد»

و رونوشت آنهم به: مدیر «عامل» خانه مطبوعات جهت اطلاع، که عدم واکنش این خانه و سکوتش هم جای سوال دارد که چرا رسالت صنفی خود را به جا نمیآورد .

حال سوال اینجاست آیا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به ادارات اعلام کرده بود با این جراید(روزنامه ها) کار شود که الان دارد اعلام می‌کند که با آنها کار نشود ؟

سوال بعدی اینجاست فقط نشریات یاد شده در استان هرمزگان مطابق ، منطق و تفسیر از قانون این اداره کل ارشاد فاقد مجوز فعالیت بوده یا نه مضاف بر آن ، نشریات دیگری همچون روزنامه اطلاعات ، روزنامه همشهری ،خبرگزاری فارس ، خبرگزاری ایرنا ، خبرگزاری موج ، خبرگزاری مهر ، خبرگزاری ایسنا ، خبرگزاری شبستان که تابلوی آنهم متصل است به خود اداره ارشاد و بسیاری دیگر هم فاقد آن مجوز فعالیت مورد نظر ارشاد هستند و اسم آنها جا افتاده از لیست بالا اگر مماشات و تسویه حساب شخصی یا خدای ناکرده زدوبندی در کار نیست ، چرا روی سایت ارشاد استان در خصوص رسانه های داری مجوز اطلاع‌رسانی نشده که الان دارند لغو و فاقد مجوز بودنها را به صورت گزینشی اعلام مینمایندالبته با منطق ارشاد هرمزگان!!!!. چرا به صورت الک شده ، «اسامی روزنامه های معتبر صبح ایران» را نام می برند!؟!؟کاملا محرض بوده این یک حرکت هدایت شده است در راستای چه هدفی ، الله اعلم.......

حال بر اساس کدام قانون مطبوعات دهان ارشاد استان اینگونه باز میشود و در راستای نانبری آمده چنین نامه ای را به کلیه روابط عمومی ها ارسال نموده ؟؟ 

 

آیا وقت آن نرسیده که ارشاد هرمزگان رویکردشان را عوض کنند، چون بازخورد این رفتارها جزء تخریب نمیشود معنای دیگری را برای آن تصور نمود زیرا که یک روزنامه یا سایت با گسترش سراسری می تواند توزیع کننده ، کارمند ، نماینده ، وکیل در سراسر کشور داشته باشد. 

واقعاً این نوع رفتار در قبال نشریات چه معنایی دارد خود وزارت فرهنگ و ارشاد پاسخگو باشد ، که چرا در نامه فوق ، آنهم با کلی اشتباه انشاء و نگارشی از کلماتی که بوی غرض از آن می‌آید ، همکاران رسانه ای را تحت عنوان «نمایندگان خود خوانده» نام برده و بدون هیچگونه مناسبتی ادعایی ازهم‌گسیخته را دارد مطرح میکند که توأم با دستپاچگی نگارشی همراه است و فقط باعث زیر سوال رفتن اعتبار نشریات و خبرنگاران وابسته به روزنامه های فوق الذکر در نامه بالا میگردد ضمن اینکه عملکرد درخشان خود ارشاد هرمزگان را هم مورد قضاوت قرار می دهد و استقلالش و رفتار اداری او را نیز تحت الشعاع خود قرار داده ، قطعاً فهیمان و صفحات تاریخی بهترین قضات خواهند بود.

 

انتهای پیام /حسن عباسی روزنامه‌نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار