گفتگو با نعمت احمدی، وکیل دادگستری
کد خبر: ۶۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 12 July 2018

بند الف و ب ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری که اخیراً این قانون دایمی شد و به نحوه دایمی شدن آن نیز ایراد وارد است؛ صراحتاً اعلام می‌دارد که انتشار تصویر یا گزارش از یک موضوع که در دادسرا و مراحل دادرسی مطرح است ممنوع می‌باشد و این کار خلاف قانون است.

 

به گزارش تابناک، در ادامه گفتگو با نعمت احمدی میخوانید در فیلمی که صداوسیما از تلویزیون پخش کرد جایگاه و سمت فردی که روبروی این خانم نشسته بود و از این خانم سوال می‌کرد مشخص نیست که این فرد جزء مامورین ناجا یا ضابطین دادگستری است که اگر جزء ضابطین دادگستری باشد برابر ماده 96 نمی‌تواند از اعتراف گرفتن تصویر بگیرد و این موضوع را رسانه‌ای کند.

این روش اعتراف‌گیری مصداق شکنجه است. شکنجه فقط زدن و بستن نیست؛ شکنجه می‌تواند اینگونه باشد که شرایطی را به وجود بیاوریم که اشک فرد در بیایید و سوالات غیرحقوقی، تلقینی و القایی از فرد شود و این اعمال مصداق شکنجه است.

سوال اصلی اینجاست که آقای پرسشگر چه کسی بوده است؟ اگر فرد سوال کننده جزء ضابطین دادگستری باشد که شکنجه انجام داده و قابل تعقیب است ولی اگر عضو صداوسیما باشد که اصلاً وظیفه این کار را نداشته و خارج از وظیفه‌اش به عنوان کارمند صداوسیما عمل کرده است.

کارمند صداوسیما ضابط دادگستری محسوب نمی‌شود.

این‌که یک متهمی را جلوی صفحه تلویزیون بنشانند و جدای از مدلول ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری به سمت این فرد برمی‌گردد که با چه سمتی در نقش شکنجه‌گر ظاهر شده است. این‌ها مواردی است که این پرونده خلاف ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری و هم خلاف قانون اساسی در خصوص منع شکنجه است.

 

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار