کد خبر: ۶۲۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 12 July 2018

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای حمایت از تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض توسط سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها اعطا می‌شود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، انوشیروان محسنی در همایش  معاونان پیشگیری سازمان بهزیستی سراسر کشور که در سرعین برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه استان اردبیل در حوزه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها اقدامات قابل قبولی در استان‌های کشور داشته و سیاست سازمان بهزیستی کشور نیز اجرای راهبردها و برنامه‌های تدوین شده در این زمینه است.

وی گفت: باید بتوانیم برنامه‌ها را به صورت دقیق و منظم سیاست‌گذاری کنیم تا نتایج مثبت به دنبال داشته باشد که خوشبختانه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات مناسبی از جمله گسترش فعالیت خط 1480 و نیز ایجاد اورژانش اجتماعی به تعداد 150 مرکز در سطح کشور انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: انجام غربالگری‌های ژنتیک قبل از ازدواج برای جلوگیری از تولد کودکان معلول نیز توسط سازمان و پیگیری‌های صورت گرفته انجام شد و خوشبختانه سال گذشته با انجام طرح غربالگری ژنتیک از زایش یک هزار و 480 کودک معلول در سطح کشور جلوگیری کردیم.

محسنی تصریح کرد: اعتبارات حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور سال گذشته 88 میلیارد تومان بود که خوشبختانه امسال 50 درصد افزایش داشته و میزان پرداختی مستمری به جامعه هدف بهزیستی نیز 14 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: بحث بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته و در راستای برون‌سپاری نیز تلاش کردیم که برخی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی را به موسسات خیریه و بخش خصوصی واگذار کنیم که در حال حاضر 92 درصد تصدی‌ها توسط سازمان بهزیستی واگذار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای حمایت از خانواده‌ها دو معلول به بالا و برای تهیه مسکن برای این خانواده‌ها 30 میلیون تومان کمک بلاعوض توسط سازمان بهزیستی کشور به این خانواده‌ها اعطا می‌شود و در بحث مناسب سازی خودروی معلولان نیز سازمان بهزیستی کشور اعتبارات مناسبی را تخصیص می‌دهد./ تسنیم

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار