رئیس اتحادیه مرغ فروشان همدان گفت: کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی و گرمسیر کشور علت اصلی افزایش قیمت مرغ در همدان است.
کد خبر: ۶۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 17 July 2018
رئیس اتحادیه مرغ فروشان همدان گفت: کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی و گرمسیر کشور علت اصلی افزایش قیمت مرغ در همدان است.

به گزارش تسنیم، جواد عاشوری اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت مرغ بودیم که علت آن هم کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های گرمسیر است بنابراین با گذشت زمان و خنک شدن هوا قیمت مرغ نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان‌اینکه امروز قیمت هرکیلو گرم مرغ گرم در سطح بازار ۸۰۰۰ هزار تومان بوده است، ابراز کرد: این در حالی است که در دو روز گذشته قیمت هرکلیو گرم مرغ به ۸۴۰۰ تومان هم رسیده است.

تقاضای مرغ کاهش یافته است

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان همدان تصریح کرد: مرغ قیمت ثابتی ندارد و نوسانات قیمت آن بستگی به میزان عرضه و تقاضای مردم دارد. در حال حاضر عرضه مرغ به میزان کافی وجود دارد، اما تقاضای مردم نسبتا کاهش یافته است.

عاشوری با بیان‌اینکه هیچ‌گونه کمبود مرغی در سطح بازار وجود ندارد، ابراز کرد: عرضه تخم‌مرغ هم به خوبی انجام می‌شود، اما به خاطر گرمای هوا تقاضای مردم نسبت به خرید تخم‌مرغ کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کرایه حمل‌ونقل نیز در روز‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

نیازی به توزیع مرغ منجمد در بازار نداریم

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان با بیان‌اینکه عرضه مرغ منجمند برای جبران کمبود مرغ بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نیازی برای عرضه مرغ‌های منجمند به بازار احساس نمی‌شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه هر روزه بر قیمت‌های سطح بازار نظارت می‌کنیم، ابراز کرد: هیچ گونه مرغ دولتی یا تعاونی در مغازه‌ها وجود ندارد و علت اینکه برخی مغازه‌ها از عبارت مرغ دولتی یا تعاونی استفاده می‌کنند به منظور جلب مشتری است.

وی افزود: مشاهده می‌کنیم که در برخی مغازه‌ها قیمت مرغ ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کمتر از قیمت دیگر مغازه‌ها است که علت آن این است که این فروشندگان برای جذب مشتری بیشتر سود کمتری را از مشتریان دریافت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار