یک ماه عبادت و بندگی در ماه میهمانی خداوند فردا به پایان می‌رسد و سفره رحمت و معرفت در ماه میهمانی خداوند برچیده خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 17 July 2015
یک ماه عبادت و بندگی در ماه میهمانی خداوند فردا به پایان می‌رسد و سفره رحمت و معرفت در ماه میهمانی خداوند برچیده خواهد شد. آذین‌بندی معابر خصوصاً در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی با پارچه‌های رنگی و چراغانی معابر انجام شده و ایستگاه‌های پذیرایی از نمازگزاران روز عید نیز در اطراف حرم مطهر مستقر شده‌اند و سازمان‌های خدماتی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است. تسهیل حضور زائران برای شرکت در نماز عید سعید فطر توسط حمل‌ونقل عمومی، آماده‌سازی و نظافت مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و تدابیر ویژه ترافیکی از مهم‌ترین اقدامات اعلام شده است.

١٧٠ دستگاه اتوبوس آماده انتقال

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد نیز از ساماندهی ١٧٠ دستگاه اتوبوس به‌منظور انتقال زائران و مجاوران به حرم مطهر رضوی برای شرکت در نماز روز عید سعید فطر خبر داد. هادی عطارزاده طوسی افزود: سرویس‌دهی به زائران از ساعت ٦ صبح روز عید آغاز شده و نمازگزاران در ابتدا و پایان مراسم توسط ٥ پایانه پیش‌بینی‌شده جابه‌جا خواهد شد.

کاهش فاصله زمانی قطار شهری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از قطار شهری مشهد نیز از کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها خبر داد و گفت: به‌منظور انتقال سریع نمازگزاران به نزدیک‌ترین ایستگاه به حرم مطهر رضوی، سرویس‌دهی از ساعت شش تا هشت با سرفاصله زمانی هفت دقیقه و در سایر ساعات روز عید با سرفاصله ١٠ تا ١٢ دقیقه انجام خواهد شد. قاسم طاهری افزود: شهروندان می‌توانند از ساعت ٦ صبح روز عید با مراجعه به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار شهری و از طریق ایستگاه بسیج خود را به حرم برسانند و در نماز باشکوه عید سعید فطر شرکت نمایند.

٢٦٠٠ تاکسی در هسته مرکزی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز گفت: بیش از دو هزار و ٦٠٠ دستگاه تاکسی برای سرویس‌دهی به نمازگزاران عید سعید فطر د نظر گرفته شده است. علی‌اصغر نیشابوری افزود:تعداد ١٦٠٠تاکسی در شبکه بی‌سیم و هزار تاکسی زائر در طرح حریم نور در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی و معابر منتهی به خیابان‌های اصلی هسته مرکزی شهر در روز عید سعید فطر آماده‌باش خواهند بود تا نمازگزاران را برای شرکت در نماز عید به حرم مطهر رضوی منتقل نمایند.

محدودیت‌های ترافیک در اطراف حرم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز گفت: برای هر چه‌بهتر برگزار شدن ‌نماز عید سعید فطر در حرم رضوی و دسترسی راحت‌تر نمازگزاران به بارگاه امام رضا(ع)، تردد خودروها در اطراف حرم با محدودیت مواجه خواهد بود. حمیدرضا گرایلی خاطرنشان کرد: از ساعات آغازین بامداد روز عید تا ساعت سه بامداد، امکان توقف خودروها در مسیرهای میدان شهدا تا حرم، میدان طبرسی تا حرم، خیابان نواب تا حرم و خیابان شهید اندرزگو تا میدان بیت‌المقدس و حرم رضوی وجود ندارد. گرایلی تأکید کرد: در سه روز تعطیلی عید فطر، اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر همچنان ادامه دارد.

آماده‌سازی پارکینگ‌ها

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نیز گفت: محدودیت‌های ترافیکی در تمامی خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی منتهی به حرم از ساعت ٤ صبح روز عید اعمال می‌شود و تا زمانی که سرویس‌دهی به نمازگزاران عید اتمام یابد، ادامه دارد.

امامی میبدی تأکید کرد: با توجه به حجم بالای تردد در هسته مرکزی شهر، از نمازگزاران درخواست می‌کنیم برای حضور در حرم مطهر رضوی از پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده مانند پارکینگ آسمان در خیابان هفده شهریور، پارکینگ پایانه مسافربری، پارکینگ آلتون در خیابان دانشگاه و پارکینگ ضلع شمال غربی میدان شهدا استفاده کنند.

امشب مراسم وداع با ماه مبارک رمضان

همچنین قراراست مراسم وداع با رمضان امشب پنج‌شنبه از ساعت ٢١ در صحن جامع رضوی برگزار شود. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام قرائتی است و دعای وداع ماه مبارک رمضان نیز توسط ذاکر اهل‌بیت(ع) محمد عطاپور قرائت خواهد شد.

برگزاری نماز عید در بوستان‌ها

طبق اعلام شهرداری مشهد نیز نماز باشکوه عید سعید فطر در برخی بوستان‌های منتخب سطح شهر برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار