کد خبر: ۶۳۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ 18 July 2018

معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی بندر عباس از کشف 34 کانتینر سوخت قاچاق در این بندر ­با همکاری ماموران گمرک و یگان حفاظت مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،از گمرک؛​ حبیب الله جناغ ­افزود: ­در بازرسی از 34 دستگاه کانتینر 20 فوت شامل 680 نگله کالا که تحت عنوان منواتیلن گلیکول به گمرک اظهار شده بود، ماموران گمرک متوجه مغایرت در کانتینرهای بارگیری شده و کالای اظهاری شدند و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، کانتینرهای بارگیری شده اساساً جزو کالای اظهاری به گمرک نبوده است.

وی ­در تشریح جزئیات این محموله قاچاق گفت: وزن خالص این محموله 474 تن و به ارزش 469 هزار و 260 دلار بوده که طبق برنامه‌ریزی قرار بود قاچاقچیان این میزان سوخت را به کشور هندوستان منتقل کنند.

معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی در ادامه تصریح کرد: ­ابتدا کالایی تحت عنوان منواتیلن گلیکول به گمرک اظهار و این کالا با قرار گرفتن در مسیر قرمز ارزیابی و استاندارد نیز کالای اظهاری را منواتیلن گلیکول تشخیص و به گمرک اعلام می‌کند، اما صاحب کالا در مرحله بارگیری اقدام به تعویض کانتینرها می‌ کند که در بررسی‌های بعدی به صورت سیستمی، مأموران گمرک به این مغایرت پی برده و اقدام به توقیف کالا به ظن قاچاق می‌کنند.

جناغ ادامه داد: مأموران گمرک همچنین در بررسی‌های بیشتر متوجه می‌شوند، صاحب کالا اقدام به جعل قبض انبار کالای صادراتی کرده و مغایرت پلمپ‌های الصاق شده با پلمپ‌های فک شده نیز برای گمرک محرز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، گمرک شهیدرجایی بندرعباس براساس مستندات اقدام به تشکیل پرونده قاچاق برای صاحب کالا به جرم قاچاق سوخت می‌کنند./صداوسیما

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار