مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیاز آبی مردم از آبهای سطحی تامین می‌شود و در این زمینه کنترل کیفی از اولویت‌های ما است، گفت: شبکه بهداشت مرتبا در حال نمونه گیری و کنترل آب است و حداقل ساعتی دو نمونه نیز توسط ما در شهرهای مختلف اندازه‌گیری می‌شود و هیچکدام از نمونه‌ها نشانگر آلودگی در آب شرب نبوده اند.
کد خبر: ۶۳۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 21 July 2018

صادق حقیقی‌پور در جلسه ای که به منظور حل مشکلات آب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آب و برق و استانداری خوزستان تمام تلاش خود را کردند تا این بحران آب پشت سرگذشته شود. به محض اینکه تشخیص دادیم مشکل آبادان جدی است و راهکار کوتاه مدت ندارد، کمیته بحرانی در شرکت آب و فاضلاب تشکیل دادیم و در آنجا مصوب کردیم که در شهرهای آبادان و خرمشهر روزانه ۱۵ لیتر آب باکیفیت برای مصارف شرب در اختیار شهروندان آن شهرها قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به جمعیت۵۰۰ هزار نفری شهرهای آبادان و خرمشهر،‌حدود ۶ هزار مترمکعب نیاز آبی مردم است. با توجه به صورت جلسه‌ای با آبفای روستایی، یک هزار مترمکعب نیز برای توزیع در سطح روستاهای این شهرها با این شرکت تعهد کردیم و همچنین نیاز صنایع را در نظر گرفتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: روزانه حدقل ۱۰ تا ۱۲ هزار مترمکعب آب با کیفیت خط آب حیات را به آبادان انتقال یافت. همچنین حداقل ۶۰۰ هزار لیتر بطری آب معدنی در شهر و روستاها توزیع و بیش از ۵۰ تانکر در طول ایام بحران آبرسانی شد.

حقیقی‌پور عنوان کرد: در بحث کیفیت آب دو موضوع بهداشت و طعم و مزه آن مطرح است. در شرکت آب و فاضلاب ۲۳ آزمایشگاه مدرن و مجهز کیفیت آب وجود دارد که در هیچ جای کشور به اندازه ما تجهیزات ندارند چراکه ما بیش از ۷۰ درصد نیاز آبی مردم را از آبهای سطحی تامین می‌کنیم کنترل کیفی از اولویت‌های ماست.

وی ادامه داد: همچنین شبکه بهداشت مرتبا در حال نمونه گیری و کنترل آب است و در هر ساعت حداقل دو نمونه در شهرهای مختلف اندازه‌گیری می‌شود و هیچکدام از نمونه‌ها نشانگر آلودگی در آب شرب نبوده اند. اداره بهداشت نیز هیچ گزارشی به ما نداده است و من از برخی گزارش‌های کذب مسئولان در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شرب تعجب می‌کنم. اگر موردی وجود دارد باید به ما گزارش دهند و اگر نیست تکذیب کنند تا شائبه‌ای ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: پروژه خط ثامن از سال ۸۸ همزمان با طرح غدیر آغاز شد. تامین و توزیع آب آبادان از سه نقطه انجام می‌شود. وظیفه تامین بر عهده تصفیه‌خانه طرح جامع یا ثامن است و بیش از ۶۰ درصد توزیع آب نیز در تلمبه خانه جمشیدآباد انجام می‌شود که نقش مهمی در بالانس آب در شبکه توزیع آب آبادان دارد.

حقیقی‌پور ادامه داد: خط ثامن در هفته گذشته به صورت آزمایشی بهره‌برداری و امروز به طور رسمی افتتاح شد و امیدواریم در مناطق شرقی و مرکزی آبادان و چوئبده و اروندکنار آب با کیفیت غدیر و کمیت مناسب تامین شود.

وی در خصوص پروژه‌های شرکت‌ آب و فاضلاب خوزستان، گفت: اکنون دو پروژه مهم زیست محیطی در آبادان و خرمشهر در حال اجراست و تصفیه خانه فاضلاب آبادان با روش SVR و در خرمشهر با روش LME در حال اجرا هستند که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هزینه ایجاد این دو تصفیه‌خانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است. در حال حاضر در سه نقطه آبادان پروژه‌های فاضلاب با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و در خرمشهر نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان در جریان هستند. تفاهم‌نامه اصلاح شبکه آب و فاضلاب نیز به ارزش ۸۰ میلیارد تومان با منطقه آزاد اروند منعقد شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار