کد خبر: ۶۳۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 23 July 2018

رئیس مجمع صنفی اساتید کشور ضمن حمایت از تصمیم شورای نگهبان در رد لایحه«پالرمو» گفت: لوایح چهارگانه سند خیانت و یا غفلت برخی خودی‌ها و خباثت غربی‌ها به امروز و آینده ایران است.

 

به گزارش سرویس سیاسی تابناک هرمزگان، محمدمهدی زاهدی رئیس مجمع صنفی اساتید کشور و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از دانشجویان و فعالین دانشجویی اظهار‌ داشت: اتاق فکر جنگ اقتصادی باید از اساتید صاحب نظر دانشگاه و مسئولان ارشد اجرایی و تصمیم گیر اقتصادی کشور تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی توانمندی و عزم مدیریت در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را ندارند، افزود: در سالروز تشکیل دولت از رئیس جمهور می‌خواهیم وزرای اقتصاد، کار و رئیس بانک مرکزی را تغییر دهد.

زاهدی با اعلام اینکه طرح مباحثی همچون استعفای رئیس جمهور  توسط برخی جریان‌های سیاسی بحث های انحرافی و فرار از پاسخگویی است اعلام داشت باید دولت را در اجرای تعهدات و وظایفش به مردم یاری کنیم.

 

رئیس مجمع صنفی اساتید کشور با تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان از تصمیم این شورا در رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی(پالرمو) حمایت کرد و اظهار داشت: لوایح چهارگانه سند خیانت و یا غفلت برخی خودی‌ها و خباثت غربی‌ها به امروز و آینده ایران است.

زاهدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مکرر به تحقق اقتصاد دانش بنیان اشاره داشته اند و تاکید داشتند که اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان موفق خواهد بود،  مولفه های این اقتصاد را اساتید، دانشجویان، محققان، نخبگان کشور و فعالان شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانست و از وزارت علوم و بهداشت بدلیل عدم توجه جدی در این خصوص انتقاد نمود.

وی با انتقاد از صحبت های منتشر شده به نقل از وزیر اطلاعات در خصوص مبارزه با مفسدین اقتصادی گفت: انتظار داریم وزارت اطلاعات و معاونت اقتصادی آن پیشگام در شناسائی دلایل و عوامل بروز فساد اقتصادی و برخورد با آن باشد.

نماینده کرمان و راور با اعلام اینکه نباید از مجلس فعلی توقع معجزه و اقدام انقلابی داشت عنوان نمود: درحالیکه ناکارآمدی برخی وزرا برای همه آشکار شده است و حتی شخص رئیس جمهور نیز قصد تغییر برخی از این وزرا را داشته اما می بینیم که مجلس این وزرا را استیضاح می کند لیکن رأی بالاتری به این افراد نسبت به رأی اعتماد اولیه می دهد.

این نماینده مجلس  یکی از دلایل این اتفاقات را لابی های پشت پرده ای دانست که همزمان با طرح استیضاح وزرا شکل می گیرد و دلیل دیگر آن ترجیح دادن برخی مسائل منطقه ای بر مصالح ملی توسط نمایندگان است. این نماینده مجلس یک راه حل این موضوع را اصلاح قانون‌ انتخابات و استانی شدن انتخابات مجلس اعلام‌داشت.

نماینده مردم در دوره های نهم و دهم یکی از اشکالات موجود را ضعف آئین نامه داخلی مجلس دانست که بعضا موجب شده ابزارهای نظارتی همچون طرح سوال، استیضاح و یا تحقیق و تفحص بیشتر به ابزارهای کسب امتیاز تبدیل شود و این موجب شده که جایگاه نظارتی مجلس به شدت افت پیدا کند و به جرات می توان گفت که مجلس دهم ضعیف ترین مجلس در این زمینه بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشور نیازمند مدل اقتصادی کارآمد است، گفت: برخی که با تصمیم و سخنان غیرکارشناسی در بروز نابسامانی های اقتصادی‌ نقش داشته اند، باید به جای رفتارهای مردم فریبانه راه حل ارائه کرده و پاسخگو باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: همزمان با بروز نابسامانی و تلاطم در بازار ارز برخی افراد با طرح مسائل غیرواقعی و پوپولیستی به فضای  بی اعتمادی در جامعه دامن زدند و ادعاهایی در خروج غیرقانونی میلیونها دلار ارز از کشور مطرح کردند که علاوه بر تامین خوراک رسانه ای برای جریان ضد انقلاب موجب تحریک بازار ارز در داخل کشور شدند.

زاهدی با بیان اینکه رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و همه اختیارات در حوزه اجرایی را برعهده دارد از روحانی خواست بصورت عاجل بسته های حمایتی در همه حوزه های علمی، اقتصادی، دفاعی ، سلامت و اجتماعی را براساس اسناد بالادستی ارائه کرده و برای همه دستگاه ها دولتی برای اجرایی شدن آنها برنامه زمان بندی تعیین کند.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان با بیان اینکه مردم همیشه و در سخت ترین شرایط همواره پشتیبان نظام بوده اند، گفت: ولی مردم حاضر به تحمل تبعیض، بی عدالتی و فساد نیستند.

وی در خاتمه از قوه قضائیه خواست به موقع و بدون توجه به ارتباطات فامیلی ، مجازاتهای سخت و بازدارنده ای را برای متخلفین و مفسدین اعمال نموده و به نحو مطلوب اطلاع رسانی کند.

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

 

 

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار