کد خبر: ۶۳۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳ 26 July 2018

 

تابناک هرمزگان- با برکناری 15استاندار و سه هزار مدیر با اجرای قانون ممنوعیت به‌ کارگیری بازنشستگان آیا استاندار هرمزگان هم بازنشسته محسوب میشود یا خیر باید صبر کرد و دید.

 


به گزارش سرویس سیاسی تابناک هرمزگان ، در پی اعلام عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس بیان کرد: با اجرای این قانون حدود 15 استاندار و سه هزار مدیر از جمله معاون وزیر، مدیرکل، شهردار و ... با اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان باید از سمت خود کنار بروند یا در سراسر کشور برکنار شوند.

انشاءالله قانون ممنوعیت به‌ کارگیری بازنشستگان بعد از تائید ، تصویب نهایی شورای نگهبان ، همه بازنشستگان مشغول بکار در ادارات دولتی و نهادهای عمومی مشمول این قانون ظرف دو ماه باید ادارات را ترک کنند،درغیراینصورت از کار برکنار میشوند.

پانزده استانداری که بعد از بازنشستگی، استاندار شدند شامل فریدون همتی، استاندار هرمزگان هم میشود که بسیاری از شهرداران، معاونین وزرا، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل را هم در برمی‌گیرد که با اجرای این قانون باید جای خود را به نیروهای جوان‌ و تازه نفس بدهند و برکنار شوند ، که البته مستثنائات این قانون روسای سه قوه ، معاون اول رئیس‌جمهور ، نواب رئیس مجلس ، اعضای شورای نگهبان ، وزرا ، نمایندگان مجلس و معاونین رئیس‌جمهور هستند و همچنین به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است. که به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز خواهد بود. و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنا هستند.

نمایندگان مجلس در 2 مرداد 97 طی یک نشست علنی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌ کارگیری بازنشستگان رابررسی و ماده‌ واحده آنرا با 194 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

 

 

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار