کد خبر: ۶۳۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ 26 July 2018

 

بندرعباس - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان از خشک شدن کامل دو سد شمیل و نیان طی ۲۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش تابناک هرمزگان، به نقل از آب منطقه ای هرمزگان، هوشنگ ملایی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی بارندگی ها نسبت به سال گذشته اظهار داشت : سدهای استان هرمزگان که عمدا"منابع تامین کننده آب شرب و همچنین بخشی از آب کشاورزی استان از طریق آنها تامین می شود در سال جاری با صدرصد کاهش رواناب روبرو بوده است .

وی افزود : تاکنون تقریبا هیچ منبع آبی وارد سدهای شمیل – نیان و سد استقلال میناب نشده است و هر آنچه در مخزن این سدها موجود است مربوط به سالهای قبل می باشد.

ملایی با اشاره به وضعیت سدهای استان هرمزگان گفت : آب سد استقلال در حال حاضر به پایین ترین سطح خود رسیده و طی روزهای آتی وارد حجم مرده می شود و انتقال ۲۰ درصدی آب شرب بندرعباس به ۱۰ درصد کاهش می یابد.

وی تصریح نمود : آب سد نیان به صورت کامل خشک شده است و هیچ آبی در مخزن این سد وجود ندارد و همچنین پیش بینی می شود سد شمیل که در حال حاضر کمتر از ۵ میلیون متر مکعب آب دارد نیز طی ۲۰ روز آینده خشک شود و عملا" ما این دو سد را از لحاظ منابع آبهای سطحی به صورت کامل از دست خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد نیاز آبی شهر بندرعباس از طریق منابع آبی دو سد شمیل – نیان  تامین می شد ، گفت : در حال حاضر نیاز آبی شهرهای بندرعباس ، خمیر و روستاهای مسیر از طریق منابع آبی سدهای شمیل و نیان تامین می شود .

هوشنگ ملایی اظهار داشت : نیاز آبی شهرهای بندرعباس ، خمیر و روستاهای اطراف با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر ، ۲۱۰۰ لیتربر ثانیه می باشد.

وی افزود : بخش صنایع و مجموعه های اطراف بندرعباس را به سوی سیستم های آبشیریکن  هدایت کردیم که در خصوص تاسیسات مربوط در حال احداث می باشند.

ملایی تصریح نمود : تاکنون موفق به تامین منابع آبی بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ لیتر بر ثانیه شدیم که بخشی در روستاهای مسیر و حومه مصرف می شود و حدود ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ لیتربر ثانیه  در اختیار شهروندان بندرعباس و بندر خمیر قرار می گیرد.

وی با اشاره به همکاری مردم درکاهش میزان مصرف افزود : ضمن تشکر از همکاری مردم درکاهش مصرف آب اگر مردم همکاری تنگاتنگی در راستای صرفه جویی ۱۰ الی ۱۵ درصد در میزان مصرف داشته باشند و شستشوها و مصارف غیر ضروری را از مصرف روزانه حذف نمایند ما می توانیم شرایطی را که از ابتدای سال داشتیم انشالله تا پایان تابستان و شاید هم تا پایان پاییز ادامه بدهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پایان اظهار داشت : از کلیه مردم شریف سطح استان و الخصوص مردم شهرهای بندرعباس و بندر خمیر تقاضامندیم همانگونه که تاکنون همکاری بسیار خوبی در مدیریت مصرف با ما داشتند را ادامه بدهند تا با هم در راستای عدم جیره بندی کامل در سطح این دو شهرستان تلاش کنیم.

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار