گفتگو با رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع)
کد خبر: ۶۳۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 02 August 2018

 

 

تابناک هرمزگان- رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس با بیان اینکه هر روز اثر کار خیر را در زندگی ام حس می کنم، گفت: در کار خیر برکت و سلامتی است اگر دعاهای خیر مردم نبود شاید خیلی از اتفاقات کوچک می توانست یک فاجعه باشد و اکنون پدر معنوی دو کودک یتیم هستم.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، منصور جهانگیری، رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس طی گفتگویی اظهار داشت: از مهرماه سال گذشته به منظور کمک به نیازمندان با ترغیب کمیته امداد و با توجه به تجربه و آشنایی با خیرین در 12 سال سابقه ریاست دفتر امام جمعه خمیر و فین مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) را راه اندازی کردم.

 

توزیع چهار هزار دست لباس بین نیازمندان

 

رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس به فعالیت های سال جاری موسسه اشاره کرد و گفت: در عید نوروز سال جاری چهار هزار دست لباس و بسته مواد غذایی در بین نیازمندان توزیع شد و همچنین برگزاری 12 جشن لبخند رمضان، آزادی زندانیان، حامی برای ایتام و بیماران و تحویل کولر یخچال پنکه در پویش خنکای محبت به مردم استان از دیگر فعالیت های این موسسه بود.

جهانگیری افزود: اعزام مددجویان به مشهد، تحویل لباس فرم، لوازم التحریر، هزینه تحصیل به دانش آموزان بی بضاعت، مسابقه بزرگ مقالع نویسی و نقاشی در بهمن ماه مطابق با سال گذشته، جشن تولد ایتام استان، تحویل لباس عید به نیازمندان و برگزاری جشن ولادت پیامبر (ص) از برنامه های پیش بینی شده سال جاری این موسسه است.

وی به اهداف و انگیزه خود در این راه خیر اشاره کرد و گفت: دعای خیر مردم، کمک به نیازمندان در شرایطی که بسیاری از افراد به دلیل بی پولی سر گرسنه بر زمین می گذارند و با بیماری و مرگ دست و  پنجه نرم کرد و در گرمای طاقت فرسای بندرعباس بدون کولر زندکی می کنند بر خود وظیفه دانستم در این راه قدم بگذارم.

رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس ادامه داد: وقتی احساس کنی پدر 300 کودک یتیم هستی و چشم چهار هزار نفر به توست و دل از کمک نهادها و ادارات بریده اند وظیفه می دانم پای کار باشم.

 

«ببخشیم تا خداوند هم ببخشد» شعار موسسه است

 

جهانگیری بیان اینکه شعار موسسه خیریه سید الشهدا(ع) بندرعباس «ببخشیم تا خداوند هم ببخشد» است، تصریح کرد: چهار هزار نفر در هرمزگان تحت پوشش موسسه خیریه سید الشهدا(ع) بندرعباس هستند.

وی به خاطرات تلخ و شیرین خود طی این سالها اشاره کرد و گفت: یکی از خاطرات تلخم این بود که وقتی بچه ای در اتاق موسسه ای آمد در کمتر یک دقیقه یک بسته بیسکویت را خورد و وقتی از مادرش پرسیدم گفت از دیروز چیزی برای خوردن نداشتیم.

 

پدر معنوی دو کودک یتیم هستم

 

رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس اضافه کرد: وقتی برای دو بچه یتیم کولر بردم بچه ها به پاهام چسبیدن که تو را خدا بابای ما باش و تنهاهایمان نذار و اکنون فرزند معنوی من هستند و همچنین خانواده پنج نفره ای که وقتی کولر برای آنها بردیم گفتند امشب بعد از چند ماه فرزندانم را می بینم چرا که بخاطر گرما هر کدام را خانه یکی از اقوامم گذاشته بودم.

جهانگیری با بیان اینکه برای اشتغال زایی مدجویان این موسسه برنامه ویژه ای داریم، گفت: در حال حاضر با همکاری فنی حرفه ای و استانداری و کمیته امداد برای اشتغال برنامه ویژه ای داریم و در گذشته با تهیه چرخ خیاطی و وسایل شغل های خانگی به این موضوع ورود کرده بودیم.

 

وعده های مسئولان هیچ گاه عملی نشد

 

وی تصریح کرد: بدقولی ادارات یکی از مهم ترین مشکلات این موسسه است برخی از مسئولان ادارت در مراسمات و جلوی دوربین وعده ها و قول های فراوانی می دهند، اما هیچ وقت عمل نکردند و ما را رقیب خود می دانند.

رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس افزود: مسئولان ادارت نه تنها از موسسه حمایت و کمکی نمی کنند بلکه توقع کمک مالی از ما دارند و مدام ارباب رجوع هایشان را به سمت ما می فرستند.

جهانگیری بیان کرد: هزینه معیشت، تحصیل، تحویل بیش از سه هزار بسته فرهنگی، برنامه های فرهنگی، کلاس های کمک آموزشی و تقویتی رایگان، البسه و…از خدماتی که این موسسه برای کودکان ایتام ارائه می کند.

وی، مهم ترین مشکلات دختران آسیب دیده و یا فراری مشکلات اقتصادی، فرهنگی و تزلزل در خانواده ها دانست و گفت: تلاش دولت باید در زمینه مشکلات دختران آسیب دیده پر رنگ تر باشد و با دایر کردن فضاهای مخصوص دختران اعم از پارک، باشگاه و مشاوره درمانی آنها در مراکز نگهداری، آموزش های اعتقادی، اشتغال و به وجود آوردن حس خودباوری در آنها از این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد.

 

هر روز اثر کار خیر را در زندگی ام حس می کنم

 

رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس با بیان اینکه هر روز اثر کار خیر را در زندگی ام حس میکنم، افزود: در کار خیر برکت و سلامتی است اگر دعاهای خیر مردم نبود شاید خیلی از اتفاقات کوچک می توانست یک فاجعه باشد و عزت و برکتی که در کارهای خیر است شاید جاهای دیگر نباشد.

جهانگیری با اشاره تخصص گرایی در امر داوطلبی کارهای جهادی، گفت: تخصص گرایی به همراه تعهد در همه زمینه ها بسیار موثر است و اگر هر کس به تخصص خودش احساس تعهد به همنوع خودش داشته باشد دیگر شاهد چنین مشکلات و معضلات در جامعه نبودیم.

وی اضافه کرد: مکانی که در اختیار موسسه خیریه سیدالشهدا(ع) بندرعباس است در یک باب منزل استیجاری در بافت فرسوده قرار دارد اما هر کس که دور گزارش کار ما را می بیند فکر می کند یک اداره چند طبقه و کلی پرسنل باشد.

رئیس مرکز نیکوکاری سید الشهدا(ع) بندرعباس افزود: با لطف خداوند و حضرت سید الشهدا (ع) و تلاش شبانه روزی و اینکه مددجوها هم خانواده ما هستند و اگر یکی از اعضای خانواده ما بیمار باشد یا هر مشکلی چقدر تلاش می کنیم ما برای همه مردم همین حس را داریم و به همین دلیل این موسسه به جایگاه فعلی و ممتاز خود رسیده است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: از دولت و بخش خصوصی انتظار داریم در این شرایط سخت اقتصادی که نان به کالای استراتژیک و دغدغه مردم تبدیل شده شده به کمک مردم بشتابند که مردمان خوبی داریم چرا که با تمام مشکلات پای انقلاب و نظام ایستاده اند و در لحظات نیاز نظام به یاری شتافتند انصاف نیست که آنها را رها کنیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/ناهید یوسفی - فرهنگ کده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار