کد خبر: ۶۳۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 03 August 2018

 

تابناک هرمزگان- صدور پروانه ساختمانی از وظایف ذاتی شهرداری است و نیازی به موافقت مراجع دیگر ندارد قرار داشتن ملک در طرح فضای سبز نیز مانع از بهره مندی مالک و صدور پروانه ساختمانی تا زمان اجرای طرح نمی گردد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس حقوقی و قضایی تابناک هرمزگان، یک نمونه از آرای شعب دیوان عدالت اداری در این خصوص به شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۹۰۲۹۰۴۸۶۷ مورخ: ۱۳۹۱/۱۲/۱۲ رأی صادره از شعبه 29 دیوان عدالت اداری که ماحصل شکایت شاکی به شرح دادخواست و لوایح متعدد تقدیمی این است، که مالک دو قطعه زمین متصل به هم با پلاک های شماره.... و در شهرستان کرج بوده که مساحت آن ها جمعاً 439 متر مربع می‌باشد و شهرداری کرج به معاذیری از صدور پروانه ساختمانی امتناع می ورزد و بر اساس توافقنامه شهرداری صدور پروانه را موکول به موافقت شورای شهر و کمیسیون ماده 5 قانون سازمان شهرسازی و معماری ایران نموده که توافقنامه مذکور، به موجب دادنامه شماره...... شعبه ششم دادگاه حقوقی کرج ابطال گردیده و تقاضای رسیدگی نموده است.

شهرداری کرج به موجب سه فقره لایحه تقدیمی که به شماره های و...و....مورخ ... ثبت دفتر شعبه شده اجمالا متذکر شد کاربری پلاک های متعلق به شاکی فضای سبز است که برای تعیین کاربری و تراکم با شورای اسلامی شهر مکاتبه شده در جریان رسیدگی است و تقاضای رد شکایت در اولین لایحه نموده است نظر به اینکه مطابق ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب 1367 و ماده واحده اصلاحی آن در سال 1380 مالک حق برخورداری از حقوق مالکانه ساخت بنا را دارد و با توجه به اینکه صدور پروانه ساختمانی مطابق 24 ماده 55 قانون شهرداری ها از وظایف ذاتی شهرداری است و نیازی به موافقت مراجع دیگر ندارد و وجود طرح تا زمان اجرای آن مانع از صدور پروانه ساختمانی نمی‌باشد ، علیهذا شکایت شاکی وارد تشخیص و حکم به الزام شهرداری به صدور پروانه ساخت بر اساس کاربری و تراکم املاک مجاور با رعایت مقررات قانونی صادر می‌گردد.

ضمناً خواسته شاکی زائد بر آنچه مورد رأی است موجه نبوده و مردود اعلام می‌گردد رای صادره قطعی است.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار