کد خبر: ۶۳۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 06 August 2018

 

 تابناک هرمزگان- مدیر دفتر محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی خانم مهندس مریم محمدی نژادبیان داشت: در شهرستان های پارسیان، بندرخمیر و رودان برای 90 هکتار محصولات زراعی، 70 هکتار باغ و 8 هکتار گلخانه برای 19 نفر از کشاورزان تاییدیه نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی صادر شده است.

به گزارش تابناک هرمزگان، از نشست خبری جهاد کشاورزی استان هرمزگان مدیر دفتر محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی خانم مهندس مریم محمدی نژاد با بیان اینکه دفتر محیط زیست نسبت به سایر قسمت ها یک نهاد نوپاست، اظهار کرد: برای اولین بار در سال 78 بعد از ادغام جهادکشاورزی از سازندگی با عنوان اولیه دفتر محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی شکل گرفت و از سال 93 باجدیت بیشتر به دفتر محیط زیست و سلامت غذا تغییر نام پیدا کرد. 

مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذایی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، ماهیت این نهاد را پیگیری سیاست های وزارت خانه در کارگروه های مختلف استانی عنوان کرد و گفت: تمامی کارگروه ها و کمیته های محصولات کشاورزی سالم به طور مستقیم زیر نظر این دفتر فعالیت می کنند.

وی، به انجام برخی امورات دفتر محیط زیست و سلامت غذایی سازمان جهادکشاورزی با همراهی ادارات محیط زیست، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی معاونت غذا و دارو اشاره کرد و گفت: استاندارد محصول غذایی سالم برای 7 محصول زراعی استان در حال انجام است.

محمدی نژاد، «گَپ» را یک نشان نظام عملیات مناسب کشاورزی نام برد و تصریح کرد: مراحل تکمیل این نشان برای محصول بادمجان آغاز شده و اکنون در مرحله تایید نهایی است.

مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذایی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، عاری بودن محصولات کشاورزی از باقیمانده سموم، فلزات سنگین و نیترات را جزو آیتم های دریافت گواهی نشان حد مجاز آلاینده ها در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: محصولات ارگانیک به محصولی گفته می شود که کود و سم شیمیایی در آن مورد استفاده قرار نگرفته باشد. 

وی، افزود: گواهی محصولات کشاورزی سالم 3 سال اعتبار دارد و در طول این مدت نیز مورد آزمایش و نظارت مستمر قرار می گیرد.

این مقام مسئول، اظهار داشت: در شهرستان های پارسیان، بندرخمیر و رودان برای 90 هکتار محصولات زراعی، 70 هکتار باغ و 8 هکتار گلخانه برای 19 نفر از کشاورزان تاییدیه نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی صادر شده است. 

محمدی نژاد، خاطرنشان کرد: در مرحله عرضه به بازار نیز طی مصوبه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی استان، محصولات کشاورزی سالم مجاز به افزایش سقف معینی در قیمت هستند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار