کد خبر: ۶۴۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 07 August 2018

 

تابناک هرمزگان- مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد، گفت: با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی با توجه با بالا رفتن قیمت ارز طی روزهای اخیر، قیمت گذاری جدید بر روی خرما در این شهرستان صورت گرفت.

 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی تابناک هرمزگان، روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اعلام کرد، مهدی عباسپور در خصوص جزئیات این خبر، گفت: روز گذشته پانزدهم مردادماه به دعوت نظام صنف کشاورزی حاجی آباد و با حضور نمایندگان فرمانداری، تعاون روستایی، مرکز تحقیقات کشاورزی، اداره بازرگانی، تعاونی نخلداران، صنایع بسته بندی و سردخانه داران، تجار و تعدادی از باغداران عمده این شهرستان جلسه قیمت گذاری خرما در محل این مدیریت برگزار گردید. 

مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد، بیان داشت: با توجه به اینکه در سال جاری شاهد نوسانات قیمت دلار در بازار هستیم، در این جلسه سعی شد قیمت گذاری خرما در حد معقولی انجام شود تا هم متناسب با بازار باشد و منافع نخلداران نیز در نظر گرفته شود.

عباسپور، در ادامه اضافه کرد: در این جلسه ابتدا اعضای حاضر، نظرات خود را در خصوص قیمت پیشنهادی خرما بیان کردند و در پایان پس از جمع بندی نظرات، قیمت انواع خرما در سطح شهرستان حاجی آباد تعیین گردید. 

وی با بیان اینکه خرمای پیارم حاجی آباد از لحاظ صادرات و بازار پسندی در حد مطلوب قرار دارد، تصریح کرد: این محصول تا کنون توانسته توجه بازارهای جهانی زیادی را به خود جلب کند.

عباسپور عمده مناطق کشت پیارم در حاجی آباد را روستاهای برآفتاب، تزرج، معدنوئیه، برغنی، دهستان بالا و پایین، درآگاه، نیزار، گنج و طارم نام برد و خاطرنشان کرد: به دلیل تحمل زیاد نخل آن در برابر شوری، در سطح وسیعی از باغات این شهرستان پیارم کشت شده است.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار