مدیر موفق صادقانه می‌گوید ، من را نقد کنید
کد خبر: ۶۴۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 07 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان ، 17 مرداد روز فرخنده خبرنگار را حضور با سعادت کلیه خبرنگاران پیشاپیش تبریک میگویم در فعالیت مطبوعاتی علاقه و تبحر شرط است ، در حرفه خبرنگاری حرف و درد دلهای مردم را منعکس می‌کند و در این فن ، محافظه کاری و مصلحت اندیشی جایگاهی ندارد بلکه باید کلیه مشاهدات عینی را به دولتمردان و جامعه رساند اینجاست که از رسانه ها میتوان به عنوان صفحات تاریخی و سرنوشت‌ساز نیز نام برد.

روزنامه نگاری کار بسیار زیبایست چون آدمی با خوبی ها و بدی ها ، نوآوری خلاقیت و مسائل گوناگون جامعه ، گفت و شنود دولتمردان سرکار دارد و میتواند خیلی ، برای مردم مفید باشد. چون رسانه یک جنبه تبلیغاتی هم دارد.

همواره فعالیت فعالان این عرصه با خاطرات تلخ و شیرینی همراه بوده ، همیشه آن چیزی که یک خبرنگار را از صمیم قلب خوشحال میکند محقق شدن حق و حقوق مردم و دفاع از آنهاست، و در مقابل پایمال شدن حق و حقوق مردم همیشه در ذهن یک خبرنگار به عنوان خاطره بد حک میشود و می‌ماند.

اطلاع رسانی صادقانه ممکن است ، موجب دلخوری مسئولین شود لذا افراد علاقه‌مندی که تازه وارد هستند به این عرصه باید در قدم نخست به این حرفه علاقه داشته باشند و بدانند که این کار سختی است و ناملایمت های زیادی هم دارد ، که یک تحمل بالا و ظرفیت مضاعفی را می‌طلبد تا شیرینی این حرفه را بچشند ، صداقت را سر لوحه کار خود قرار دهند اگر جایی کاستی و ضعف می بینند حتماً با مسئولان درمیان بگذارند و از انتقاد کردند نترسند و رضای خداوند را در نظر بگیرند اینرا بدانند نیازی به حمایت کسی ندارند اگر حمایت و پیشوانه خداوند را داشته باشند و مادیات هم در اینکار اهمیتی ندهند ، با تکیه به وجدان کاری و همانگونه که سر نماز می گوییم «لا اله الا الله» در این عرصه هم نباید از احدی بترسیم اگر با غل و غش و تبعیت کردن از مسائل سیاسی پیرامونی باشد ، قطعاً به همان سمت ها نیز گرایش پیدا می کنند ، اما انسان های مستقل و آزاده همیشه راحت و آسوده خاطر و سبکبال هستند. باید حرفها را زد و در مسیر صحیح حرکت کرد ضمن اینکه خبرنگاران باید تجربه نیز داشته باشند در کار نویسندگی و مطالب تخصصی ، تحلیل تا که بتواند جامعه را به سمت مطلوبی هدایت کند.

در عرصه رسانه همواره مشکلاتی پیش می‌آید که خبرنگاران را از کار کردن خسته و دلسرد میکند و آنها را به سمت کناره گیری سوق می‌دهد اما پا پس نمی‌کشند چون خبرنگاری شغل نیست حرفه و علاقه است.

دعوت نکردن از خبرنگار مطالبه گر ضعف یک مسئول است و رفتارهای دو رو دو رنگانه که موجب می‌شود بین آحاد جامعه از همدیگر فاصله ایجاد کند و ناکارآمدی یک ارگانه و اگر یک مسئول اندیشه ، فکر ، مطالعه و دانش داشته باشد جلساتش را پشت درهای بسته تشکیل نمی‌دهد ، برخی از مدیران که مدل فکری آنها با دعوت نکردن یک خبرنگار آن هم خبرنگاری که با صداقت مشکلات جامعه را می گوید اصطلاحاً از دردسر آن خبرنگار راحت می شوند ، باید بگویم طرد این خبرنگار برای یک مدیر و یا مسئول ضعف است، مدیری موفقه که صادقانه می‌گوید ، من را نقد کنید و انتقاد را می پذیرد وقتی جلوی آینه می ایستیم اگر آینه عیب های ما را گفت بنا نیست آینه را بشکنیم ، باید عیب های خودمان را رفع کنیم ، مسئولین باید اینگونه باشند ، وقتی که یک خبرنگار دعوت نمی شود به جلسه ای نشان می دهد که کار آن خبرنگار خوب است و آن مدیر نگران نقد و انتقاد وی بوده که جای خوشحالی دارد به عنوان مثال استانداری هرمزگان روی اسامی بسیاری از خبرنگاران و عکاسان و رسانه ها خط کشیده و دعوت نمی کند که البته جای ناراحتی ندارد اما جای سؤال دارد آیا با کسانی که به دنبال حق و حقوق مردم هستند و از قشر مسکین و مستضعف دفاع می کنند باید برخورد اینچنینی با آنها بشود ؟ عدم دعوت مسئولین و مدیران از رسانه ها در جلسات ، سمینارها و جشنواره ها نشانه دهنده ضعف مدیریتی و از طرف مقابل عملکرد مثبت آن فرد خبرنگار می باشد.
امیدواریم همه خبرنگاران سالیان سال با انگیزه های پولادین به کار خود و مطالبه گری ادامه دهند و اسوه ، الگوی نسل بعدی باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار