کد خبر: ۶۴۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 09 August 2018

 

تابناک هرمزگان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان از برقراری 130 هزار و 262 تماس تلفنی در سه ماهه نخست سال جاری با اورژانس 115 استان خبر داد و گفت: از این تعداد تماس 44 هزار و 238 مورد مزاحم تلفنی بوده است؛ که متاسفانه از این تعداد 8 هزار و 367 مورد منجر به اعزام آمبولانس و تکنسین های اورژانس شده است.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، دکتر امیر حسن اسدی با اشاره به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از طریق مراجع قضایی و برخورد با مزاحمین تلفنی افزود: 2 جوان حدود 30 الی 35 ساله که متاسفانه بیکار و معتاد نیز هستند؛ با توجه به مزاحمت های تلفنی مکرر طی 7 سال که روزانه میانگین 150 الی 300 بار انواع خطوط تلفن اتاق فرمان و فوریتهای پزشکی بندرعباس را اشغال کرده بودند؛ با پیگیری های مرکز فوریتهای پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت رسیدگی به ارتکاب جرم آنان پرونده ای در دادگاه تشکیل شده، که در حال رسیدگی است.

 

مزاحمت برای مراکز امدادرسان را سرگرمی تلقی نکنید

 

آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و هلال احمر از جمله ارگانهای حساسی هستند که هنگام حوادث و فوریت‌های پزشکی به کمک مددجویان و حادثه‌دیدگان و بیماران می‌شتابند و برای دسترسی آسان به آنها، سامانه‌های تماس سه رقمی مانند 110، 115و 125 برایشان در نظر گرفته شده است تا افراد در صورت نیاز با این سازمان‌ها تماس بگیرند و تقاضای کمک کنند.

اما برخی افراد بدون هیچ اندیشه ای با شماره های ثابت و همراه خود، هر از گاهی شماره‌ها را سوژه سرگرمی و تفریح مرگبار خود قرار می دهند؛ و اقدام به مزاحمت برای دستگاه های خدمات رسان امدادی به مردم می کنند و نمی گذارند این نهادها ماموریت اصلی خود را که با هدف نجات جان بیماران است؛ انجام دهند و حتی مأموران و امدادگران را پی مأموریت‌های دروغین خود می فرستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در این خصوص می گوید: در زمانی که نهادهای خدماتی برای استفاده بهتر از وقت برنامه‌ریزی می‌کنند تا خدمات خود را در کمترین زمان ارائه و به موقع در محل حادثه حاضر باشند عده‌ای هستند که با ایجاد مزاحمت تلفنی این روند را مختل می‌کنند.

دکتر اسدی با بیان اینکه این مزاحمان جزو تهدیدکنندگان اصلی سلامت شهروندان از حیث تاخیر در رسیدن آمبولانس، آتش‌نشان و پلیس برای یاری رساندن به نیازمندان اصلی هستند؛ ادامه داد: مزاحمت‌های تلفنی باعث شده در بیشتر موارد نیازمندان واقعی از کمک‌رسانی محروم یا با تاخیر به آنها کمک شود زیرا باعث می‌شود افراد مسئول از پایگاه دورتر شوند و مطمئنا در زمانی طولانی‌تر به محل حادثه برسند که در آن یک نیازمند واقعی به کمک احتیاج دارد.

 وی با بیان اینکه اورژانس استان از مزاحمت‌های تلفنی در امان نیست می گوید: کاش فرد مزاحم قبل از ایجاد مزاحمت یک لحظه خودشان را جای فرد مصدوم و خانواده وی بگذارد که به علت مزاحمت افرادی، کادر درمانی به ماموریت دروغین رفتند و ماموران اورژانس نمی توانند به موقع بر بالین بیمار او قرار بگیرند، و جان بیمارشان به خطر افتاده، چه حالی پیدا می کند؟

دکتر اسدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه گاهی جان انسانها به ثانیه ها بستگی دارد؛ از شهروندان تقاضا دارم، برای جلوگیری از به خطر افتادن جان دیگر شهروندان از تلفن های دروغین با این مرکز خودداری کرده و ایجاد مزاحمت برای مراکز امدادرسان را سرگرمی تلقی نکنند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار