کد خبر: ۶۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 09 August 2018

 

تابناک هرمزگان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان از افزایش100درصدی ماموریت های اورژانس هوایی هرمزگان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، دکتر امیر حسن اسدی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری اورژانس هوایی طی 16 ماموریت 27 مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است. حوادث ترافیکی ، بیماران قلبی ، مسمومیت گروهی از بیشترین موارد منتقل شده توسط بالگرد اورژانس بوده است.

دکتر اسدی در ادامه از انجام 5 زایمان در آمبولانس و 19 مورد احیاء قلبی و تنفسی موفق در مدت یاد شده خبر داد. خوشبختانه حال تمامی نوزادان به دنیا آمده، توسط تکنسین های فوریت پزشکی خوب بوده و در صحت و سلامت کامل به سر می برند.

دکتر اسدی در خصوص حوادث ترافیکی از، فوریت های مرتبط با حمل و نقل در سه ماهه گذشته از رشد 4 درصدی برخوردار بوده است. از 3 هزار و 229 فوریت ترافیکی؛ 57 درصد در حوزه شهر، 42% در جاده های خارج از شهر و یک درصد انتقال بین مراکز بوده است. 3005 مصدوم تصادفی در مدت یاده شده از خدمات اورژانس پیش بیماستانی بهره مند شده (رشد 6 درصدی) و 47 نفر در محل حادثه و قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده اند.

79 درصد مصدومین مذکر و 21 درصد مونث بوده؛ بیشترین گروه سنی مصدومین ترافیکی در رده سنی 18 تا 24 سال قرار دارند.

دکتر اسدی در پایان ضمن تقدیر از زحمات تمامی پرسنل اورژانس 115 استان، اعلام کرد اورژانس 115 استان به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار