کد خبر: ۶۴۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 11 August 2018

 

تابناک هرمزگان- فرماندار شهرستان قشم گفت: افزایش کاذب قیمت و کمبود ماهی در این شهرستان پذیرفتنی نیست ودر صورت ادامه این روند تا اشباع بازار، کاهش قیمت و تامین نیاز شهروندان، صادرات این محصول متوقف می شود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم اعلام کرد: علیرضا نصری در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اذعان داشت: که مردم در کنار دریا با کمبود و گرانی ماهی مواجه شده اند چرا که عده ای منفعت شخصی را در صادرات دنبال می کنند و به پیامدهای منفی این امر در داخل شهرستان نمی اندیشند.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی که همه اقشار جامعه باید در کنار هم برای کم کردن مشکلات مردم حرکت کنند، اندیشیدن به منافع شخصی از طرف مجموعه هایی که از تسهیلات دولتی استفاده می کنند، پذیرفتنی نیست.

فرماندار قشم تصریح کرد: تعاونی ها موظف به عرضه ماهی در شهرستان و ملزم به رعایت حقوق مردم هستند و فعالیت های آنها رصد و بررسی می شود.

وی افزود: تیم بازرسی ستاد تنظیم بازار باید در بازرسی ها جهت کاهش قیمت ماهی عمل قاطع انجام دهد.

نصری در ادامه گفت: بازرسی مستمر، دقیق و پیگیرانه اطمینان خاطر بازاریان منصف و آرامش اجتماعی را تضمین می کند.

او بیان کرد: عرضه یک کالا با سه نرخ قیمتی، نشانه وجود نقص و یک علامت هشدار برای مسئولان است که نظارت و پیگیری را با قاطعیت بیشتری دنبال کنند.

فرماندار شهرستان قشم در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع انبارهای اجناس و کالاها اشاره کرد و افزود: این انبارها باید شناسنامه دار و ساماندهی شوند و وضعیت آنها مشخص باشد.

نصری گفت: انبارها و قیمت کالاها به صورت روزانه رصد شود و علت افزایش و کاهش قیمت ها در ستاد تنظیم بازار قشم مورد تحلیل قرار گیرد.
55 واحد صنفی عرضه کننده مرغ و گوشت، 300 سوپر مارکت و 30 واحد صنفی عرضه کننده میوه و تره بار در شهرستان قشم فعالیت می کنند. حدود سه هزار واحد صنفی غیر تجاری در این شهرستان به مردم خدمات ارائه می دهند. قشم 12 هزار واحد تجاری دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یک هزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار