کد خبر: ۶۴۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 12 August 2018

 

تابناک هرمزگان- قائم مقام سازمان شیلات کشور، گفت: با ایجاد سایت های جدید پرورش میگو در هرمزگان این انتظار می رود که این استان به عنوان الگوی کشور در زمینه شیلات معرفی شود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی اعلام کرد: پیش از ظهر امروز سیف اله حقیقی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان با قدردانی از حمایت های بی بدیل ریاست جهادکشاورزی هرمزگان از حوزه شیلات این استان، افزود: بایستی سیاست ها و فعالیت های مجموعه شیلات هرمزگان به مردم اعلام شود تا در جریان فعالیت ها قرار گیرند.
 

قائم مقام شیلات کشور با بیان اینکه شیلات هرمزگان از جایگاه خاصی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: پتانسیل های صید و صیادی در هرمزگان بر کسی پوشیده نیست. 

حقیقی با اشاره به آغاز صنعت پرورش میگوی کشور از بندرکلاهی میناب، افزود: در سال های ابتدایی شروع این طرح تنها سیاست دولت، تولید به میزان انبوه بود که با تلاش صورت گرفته در مجموعه شیلات هرمزگان، هم اکنون صادرات سالانه به میزان 150 میلیون دلاری را شاهد هستیم.‌‌

این مقام مسئول، تعدد بالای جزایر در هرمزگان را یک پتانسیل بزرگ عنوان کرد و افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و منابع طبیعی ، پهنه بندی سواحل در زمینه توسعه آبزی پروری در دستور کار قرار گرفته تا وظیفه دولت در این زمینه که همان فراهم کردن بستر تولید و اشتغال برای بخش خصوصی است محقق گردد.

وی در این زمینه، تأکید کرد: برای افق 1404 محور توسعه بخش شیلات هرمزگان مشخص شده و با پهنه بندی صورت گرفته هیچگونه مشکل زیست محیطی و تداخل با اراضی ملی وجود ندارد و اثر مطلوب این امر برای طولانی مدت برای این استان خواهد ماند. 

قائم مقام سازمان شیلات کشور، بیان کرد: با ایجاد سایت های جدید پرورش میگو در هرمزگان این انتظار می رود که این استان به عنوان الگوی کشور در زمینه شیلات معرفی شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله محبی در زمینه شیلات، خاطرنشان کرد: طبق شناختی که از آقای یکتاپور داریم میتوان مدعی بود که وی با ادامه سیاست های سازمان شیلات کشور بتواند گام های موثری را در این زمینه بردارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار