با دریافت این گزارش رسانه ای استاندار محترم هرمزگان ورود کنند و دستورالعملهای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد را که در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصویب گشته ، و از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهردای ها و دهیاری های جهت اجرا به استانداری ها ابلاغ شده است را به مرحله اجرایی برسانند زیرا از زمان تصویب آن که بهمن ماه 87 باشد زمان زیادی سپری می‌شود
کد خبر: ۶۴۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 12 August 2018

 

تابناک هرمزگان- پرسه زدن سگ های ولگرد در کوچه به کوچه و خیابان های شهرستان پارسیان در حالی است که شهرداری پارسیان مدت هاست وعده جمع آوری اینها را داده بود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، نقل قول از هرمز ؛ وجود سگ های ولگرد مشکل جدیدی نیست، اما افزایش تعداد آن ها در سال های اخیر در بسیاری از خیابان های شهر پارسیان موجب ایجاد ترس وحشت و نارضایتی شهروندان است.

ترس برخی از شهروندان از حضور سگ‌های ولگرد در کنار مشکلات بهداشتی و احتمال انتقال بیماری‌های احتمالی آنها ، نگرانی مردم را در این زمینه افزایش داده است.

مریم کریمی، یکی از شهروندان پارسیانی در گفتگو با پارسیان خبر، اظهار کرد: این چه وضع یک شهر می باشد، کودکان و بانوان از تنها رفتن به کوچه و خیابان وحشت دارند ، سگ های ولگرد شبانه روز در خیابان های اصلی و در نزدیکی فروشگاه ها پرسه می زنند.

شهروند پارسیانی بیان کرد: شب‌های تابستان اکثر شهروندان برای پیاده‌روی در خیابان‌ها و پارک شهر حضور دارند اما متأسفانه به خاطر وجود سگ‌های ولگرد هر لحظه احتمال حمله به مردم از جانب سگ‌ها وجود دارد و تا اتفاق ناگواری نیفتاده است شهرداری و مسئولان شبکه بهداشت شهرستان باید اقدامات اساسی جهت حل این مشکل انجام دهند.

 

وجود سگ ها ولگرد در پارسیان، تأسف آور است

 

احمد کمالی، یکی از شهروندان شهرستان پارسیان در خصوص قدرت نمایی سگ های ولگرد در خیابان های این شهرستان، اظهار کرد: امروز مشکل سگ های ولگرد در تمام خیابان های شهرستان وجود دارد و نمی دانم کسانی که باید رسیدگی کنند در کدام خیابان های این شهر زندگی می کنند که مشکلات مردم را لمس نمی کنند.

این شهروند پارسیانی بیان کرد: متاسفانه ما به دلیل وجود سگ های ولگرد آسایش و آرامش نداریم و نمی دانیم باید مطالباتمان را به چه کسی بازگو کنیم که دلسوز ما باشد و مشکلات ما را حل کند زیرا هر زمان اعتراض کردیم صدایمان به کسی نرسیده است.

کمالی با بیان اینکه سگ های ولگرد بسیار وحشی هستند و به صورت گله ای در کوچه ها و خیابان ها حرکت می کنند و از آدم ها نمی ترسند، تصریح کرد: ما مردم عادی برای مقابله با پدیده سگ های ولگرد هزینه هایی را می پردازیم که جبران کم کاری هاست.

 

سگ های ولگرد گله ای در شهر می‌چرخند

 

وی ادامه داد: در شب ها نیز برخی از خیابان های شهرستان پارسیان طوری است که مردها و زن ها برای اینکه مورد حمله سگ ها قرار نگیرند نمی توانند برای خرید به صورت پیاده در خیابان تردد کنند.

شهروند پارسیانی ادامه داد: علاوه بر کودکان و زن ها، خود من هم در برخی از مواقع به دلیل وجود سگ های وحشی نمی توانم در خیابان های شهر رفت و آمد کنم و این مشکلات نباید در شهرستانی مانند پارسیان وجود داشته باشد.

کمالی خاطر نشان کرد: امروز معضل سگ های ولگرد به یکی از دغدغه های امنیتی و روانی مردم شهرستان پارسیان تبدیل شده لذا مسئولان باید در این زمینه تدبیر بیشتری کنند و مشکلات ناشی از سگ های ولگرد را که گریبانگیر مردم  این شهرستان شده  را ببینند و آن را حل کنند.

چند ماه قبل مسئولان شهرداری از جمع آوری سگ های ولگرد خبر داده بودند که طی قراردادهایی با یک شرکت خصوصی آنها را به خارج از شهر انتقال دهند، اما هنوز هیچ اقدامی در جهت جمع آوری این حیوان صورت نگرفته، وعده هایی که تاکنون روی زمین مانده است و تا زمانی که حادثه ای برای شهروندی رخ نداده مسئولان باید چاره ای بیندیشند.

ناگفته نماند وجود این همه سگ در پارسیان و احتیاج مبرم آنها به تهیه غذا و ازسوی هم افزایش جمعیت بی رویه این حیوانات موجب می شود ، به شکلی متحد و گله ای از گشنگی مردم و بخصوص کودکان را شکار کنند.

اجرای دستورالعمل اتلاف سگهای ولگرد که به سراسر کشور ابلاغ شده ظاهراً به دست مسئولین پارسیانی نرسیده و به همین خاطر است که ما شاهد اجرایی نشدن این دستور العمل هستیم ، اگر مسئولین پارسیانی توانایی اجرای قوانینی که به شکل اوراق کاغذی به آنها ابلاغ می‌شود را ندارند و نمی توانند به مرحله اجرا برسانند ، بهتر است از سمت مسئولیتی خود انصراف داده تا افراد توانمند جایگزین آنها شوند.

سگها قابلیت تولید مثلی بسیار بالایی دارند و اگر جمعیت سگ‌های ولگرد کنترل نشود ، سریعاً افزایش یافته که نتیجه آن ایجاد مخاطرات فراوانی هست برای شهروندان ضمن اینکه از عوامل بالقوه آلوده کننده پارکها و تفرجگاه‌ها شهری نیز محسوب میگردند که با بی توجهی و ادامه این روند باید شاهد انتقال بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان باشیم ، امروز شهرستان پارسیان مبدل گشته به کانون تجمع سگ‌های ولگرد و مزاحم امیدوارم با دریافت این گزارش رسانه ای استاندار محترم هرمزگان ورود کنند و دستورالعملهای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد را که در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصویب گشته ، و از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهردای ها و دهیاری های جهت اجرا به استانداری ها ابلاغ شده است را به مرحله اجرایی برسانند زیرا از زمان تصویب آن که بهمن ماه 87 باشد زمان زیادی سپری می‌شود اگر این برنامه جدی گرفته نشود شاهد افزایش بیماریهایی نظیر هاری، کیست هیداتیک ، سالک ، کالاآزار ، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز خواهیم بود ضمن اینکه گزش اطفال توسط سگ بدون انتقال بیماری منجر به مرگ بالاخص می‌گردد آیا جواب این سلب آسایش عمومی در پارسیان وعده خواهد بود یا اقدام عملی مؤثر امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این نابسامانی سامان یابد .

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
راحله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
سلام شهر تبدیل شده به سگ دونی
محمدرضا شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
سلام خسته نباشید خیلی ممنون از سایت تابناک و مخصوصا مدیر توانمند آن جناب آقای عباسی ، استاندار محترم قوانین را بخوبی می داند ولی به هر دلیلی تشخیص داده افراد ناتخصص بر امورات نظارت کنند
عبدالوهاب علویان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
آقای عباسی سلام خدا خیرت دهد که اخبار پارسیان را هم پوشش می‌دهی خیلی بامعرفتی و مردی، قلمت را به متاع ناچیز دنیا مثل خیلی ها که رسانه هم در اختیار دارند نمی‌فروشی ، شهرداری فقط پول را می شناسد ولی دریغ از انجام کارهای مردم ، الله متعال به راه راست هدایت کند استاندار ، فرماندار و شهردار را فکر کنم اگر پارسیان الان جزعی از شیراز بود اینجا آباد شده بود.سپاسگذارم تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار