به قلم؛ علی اکسیر –خبرنگار و فعال فرهنگی
کد خبر: ۶۴۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 13 August 2018

 

صبح روز 18 دی ماه 1390 با تخریب ساختمان قدیمی سینما انقلاب حوزه هنری قرار بود مقدمات عملیات ساخت مجتمع فرهنگی هنری ، حوزه هنری آغاز شود.

در آن روز استاد رضایی سرپرست وقت حوزه هنری اعلام کرد اعتبارات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری حوزه هنری استان هرمزگان ، از اعتبارات دور سوم سفر ریاست محترم جمهوری تأمین گردیده است و اداره کل مسکن و شهرسازی هرمزگان روند نظارت و پیگیری مراحل ساخت آن را برعهده دارد.

اما از تخریب این مکان فرهنگی بیشتر از 6 سال گذشته و متأسفانه دریغ از کوچکترین اقدام عمرانی حتئ یک آجر هم روی هم گذاشته نشده و سرنوشت این مجتمع که قرار بود مبدل شود به یک مجتمع فرهنگی در هاله ای از ابهام قرار گرفته انگار در هرمزگان کسی پیگیر این قضیه نیست و به دست فراموشی سپرده شده آیا انصاف است که یک نهاد فرهنگی مکانش را با خاک یکسان کنند و زمین آنرا بلا استفاده تبدیل به پارکینگ هتل کنند.

در حال حاضر که این زمین به پارکینگ یکی از هتل ها تبدیل شده در راستای کار فرهنگی بود ، انگار نه انگار هنرمندان با سینما انقلاب و حوزه هنری خاطره ها دارند.

به گفته پیشدار رئیس حوزه هنری هرمزگان، مقرر شده بود ساختمان فرهنگی و هنری در پنج طبقه در زمین سابق سینما انقلاب با 7 میلیارد تومان ساخته شود. ولی دولت در تخصیص اعتبارات همراهی نمی کند و حمایت های فرهنگی در هرمزگان کم اقباله و حوزه فرهنگی هرمزگان همگام با سایر حوزه ها رشد نکرده است و باید نگاه فرهنگی در استان نهادینه شود.

پیشدار با بیان اینکه تنها اداره ای در هرمزگان هستیم که از ساختمان استیجاری استفاده می کنیم و ماهیانه 10 میلیون تومان اجاره می دهیم، خاطرنشان کرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب هنوز حوزه هنری استان که متولی امر تولیدات انقلاب اسلامی را دارد ساختمان مناسبی ندارد. امیدواریم وضعیت ساختمان اداری حوزه هنری به سرانجام برسد.

حال سؤال اینجاست که تکلیف این زمین و وعده هایی که برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری داده شده چه خواهد شد!؟!؟
امیدواریم حوزه هنری و متولیان فرهنگی در این مورد با شفافیت بیشتری پاسخگو باشند اگر هم امکانات ساخت این مجتمع فراهم نیست لااقل زمین را با مکان دیگری تهاتر یا مشارکت در ساخت با اداره دیگری داشته باشند تا این نقطه که پیشانی شهر بندرعباس نیز هست تکلیفش روشن گردد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
متاسفانه کل بنا های فرهنگی را با پتک منهدم کردند و آقای درویش نژاد که بگوییم خدا خیرش دهد یا خیرش ندهد کل فرهنگ و هنر هرمزگان را شخم زد و رفت
کاظم علی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
ناز قلمت استاد اکسیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار