کد خبر: ۶۴۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۰ 14 August 2018

 

تابناک هرمزگان- رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت از حساب بانکی شهروندی در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: متأسفانه با اطلاع رسانی‌های فراوانی که شده است ، هنوز شهروندان کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد: سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری اظهار داشت: برابر مراجعه یک نفر از شهروندان هرمزگانی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت حساب و آنالیز تراکنش‌ها مشخص گردید مبلغ 20 میلیون ریال ‌به صورت غیر حضوری و با بهره‌گیری از خدمات پرداخت موبایلی و از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین مختلف صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه متهم از دوستان شاکی می‌باشد، گفت: در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت خانم "س.ب" شناسایی و با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر گردید.

این مسئول انتظامی بیان کرد: در بازجویی بعمل آمده، متهم با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و بیان داشت با توجه به اینکه شاکی به وی اعتماد داشته و کارتش در اختیار متهم بوده است، با فعال سازی رمز اینترنتی کارت بانکی شاکی، اقدام به برداشت از حسابش می‌نمود.

سرهنگ افتخاری با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: کارت های بانکی دارای اطلاعات مهمی است در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید و رمز عبورتان را به هیچ عنوان به دیگران ندهید و در صورت ضرورت در اولین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

وی افزود: نکته مهم دیگر آن است که حتی‌الامکان از رمز‌های عبور متفاوت برای کارت‌ها و کاربردهای مختلف استفاده شود.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار