کد خبر: ۶۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 15 August 2018

 

تابناک هرمزگان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از تلاش پرسنل اورژانس 115 بندرعباس برای نجات جان یک خانم 56 ساله که در ارتفاعات کوه هماگ هرمزگان دچار ضعف و بی حالی شدید شده بود؛ خبر داد. 

 

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر محمود حسین پور گفت: بیمار،خانم 56 ساله با سابقه مشکل اعصاب و روان و ترومای قبلی به ستون فقرات، که جهت نگهداری از کله گوسفندان، چند روز متوالی را در ارتفاعات کوه هماک به سر میبرده؛ به خاطر ضعف عمومی و گیجی، درخواست آمبولانس شد.

متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود نداشت. لذا بعد از تعیین حدود موقعیت بیمار، با استفاده از GPS و نقشه های هوایی، اورژانس هوایی استان همراه با تیم پزشکی و تجهیزات کامل در ساعت 12:00 عازم محل در کوه هماک شدند؛ همزمان با اعزام بالگرد اورژانس، با سازمان هلال احمر جهت اعزام تیم امداد و نجاتش، به منظور انتقال بیمار به منطقه امن هماهنگ شد. متاسفانه هلال احمر، بدلیل صعب العبور بودن منطقه موفق به اعزام تیم امداد و نجات نشد. بالگرد اورژانس هم به رغم تلاش و جستجوی 3 ساعته، بدلیل عدم امکان فرود بالگرد و مشخص نبود موقعیت دقیق بیمار، موفق به انتقال بیمار نشدند.

دکتر حسین پور در ادامه گفت: بعد از ناکام ماندن تلاش اورژانس هوایی، آمبولانس اورژانس جاده ایی قطب آباد در ساعت 19:50 دقیقه به محل اعزام شده و همزمان با استفاده از چندین بلد محلی، بیمار، بعد از طی مسافت طولانی و گذشت حدود 10 ساعت، از ارتفاعات کوه هماگ به محل استقرار آمبولانس انتقال داده شد.

بیمار حدود ساعت 6:35 دقیقه به پرسنل اورژانس تحویل داده شد. پرسنل اعزامی بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه از قبیل: چک سطح هوشیاری و علائم حیاتی، کنترل فشار خون، حمایت تنفسی و...، در محل فوریت بیمار را برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان شهید محمدی انتقال دادند. خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب بوده و تحت نظر می باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار