کد خبر: ۶۴۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 15 August 2018

 

تابناک هرمزگان- چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارسیان در سال ۹۷ در فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار و اعضای شورا برگزار شد .

 

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر آمنه ماجدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان و دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، ضمن اعلام مصوبات جلسه گذشته شورای سلامت، مشکلات بهداشتی شهر از قبیل سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب شهری و روستایی، کشتارگاه، کود مرغی، دامداری های سطح شهر و آبشیرین کن ها را مورد بررسی قرار داد .

 دکتر ماجدی گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا، باید مردم به آب سالم و غذای سالم دسترسی داشته باشند و با رعایت نکات بهداشتی، از طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا پیشگیری کرد.

وی با اشاره به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری های واگیر، افزود: شبکه بهداشت تا کنون اقدام به برگزاری جلسات کمیته فنی با ادارات مرتبط نموده و اقدامات نظارتی مانند کلرسنجی روزانه از تمامی شبکه های آبرسانی، انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی از منابع آب و استخرهای شنا و اماکن عمومی و برگزاری جلسات آموزشی را با عموم مردم داشته است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان در ادامه، استفاده کشاورزان از کود مرغی غیر مجاز را از دغدغه های بهداشتی شهر پارسیان عنوان کرد.

دکتر میرزاد، فرماندار شهرستان پارسیان ضمن تشکر از اعضاء شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، به بررسی موضوعات مطروحه پرداخت و افزود: شهرداری ها با توجه به وظایف، اختیارات و پتانسیل موجود، توان بالقوه‌ای در جهت کمک به سلامت شهروندان دارند که باید بالفعل گردد.

وی همچنین به موضوع پدافند غیر عامل در خصوص خطرات بیوتروریسم و آلودگی های سواحل و کود مرغی اشاره کرد.

در این جلسه مصوب شد ورود کود مرغی مورد تأیید اداره دام پزشکی به شهرستان پارسیان فقط تا پایان شهریور توسط عاملین مجاز معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی انجام گیرد و بعد از شهریور، ورود هر نوع کود مرغی به پارسیان ممنوع اعلام شد و مقرر گردید مبادی شهر توسط نیروی انتظامی کنترل و با فرد خاطی برخورد شود؛ همچنین فروش غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهر و روستاهای پارسیان ممنوع شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/*
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار