کد خبر: ۶۴۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 15 August 2018

 

تابناک هرمزگان- کلاس آموزشی تکامل عصبی کودکان ویژه پزشکان مراکز بهداشتی درمانی در دفتر مدیریت شبکه بهداشت  و درمان شهرستان سیریک برگزار گردید.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، دکتر محمدفرشاد زینلی، مدرس کلاس آموزشی، با اشاره به روند رشد، تکامل و سایز مغز در سنین مختلف و اهمیت آن در کودکان، گفت: سال های اولیه عمر مهم ترین زمان تکامل در طول عمر فرد محسوب می شود. در این سال ها رشد و تکامل سیستم عصبی کودک چشمگیر است و اساس تکامل مغز نیز در این دوران شکل می گیرد. در حالی که ژن ها مراحل تکامل طبیعی را در مغز برنامه ریزی می کنند، کیفیت این تکامل توسط عوامل محیطی تعیین می شود. در تکامل اتصال های مغزی، تعامل بشر با محیط به اندازه غذایی برای خوردن، صدایی برای شنیدن و نوری برای دیدن تأثیرگذار است.

دکتر زینلی با تأکید بر اینکه مداخله زودهنگام، تأثیر بسیار مثبت تری بر تکامل مغز کودک و توانایی یادگیری او خواهد داشت، افزود: روند تکامل کودکان را می توان با برنامه های مناسب، به موقع و با کیفیت که تجربیات مثبت برای کودکان و حمایت از والدین شان را در پی دارد، سرعت بخشید؛ لذا برنامه غربالگری کودکان گامی دیگر جهت بهبود تکامل کودکان می باشد.

دکتر زینلی در پایان بر نقش استفاده از ابزارهای غربالگری ASQ  و رشد دنور 2 در غربالگری کودکان 4 تا 60 ماهه تأکید و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار