تابناک هرمزگان- تیم اقتصادی اتاق بازرگانی بندرعباس در راس هیاتی با حضور ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس عازم هنگ کنگ شدند.
کد خبر: ۶۴۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 16 August 2018

 

به گزارش تابناک هرمزگان، هنگ کنگ که از سوی اتاق ایران به عنوان کشور معین اتاق بازرگانی بندرعباس معرفی شده دارای ظرفیت های متعددی است که این سفر نیز با هدف آشنایی با ظرفیت های این کشور صورت گرفته است.

در بدو ورود این هیات دکتر فاخری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ به استقبال تیم اقتصادی اعزامی از هرمزگان شتافت تا بدین ترتیب مناسبات تجاری بین هنگ کنگ و هرمزگان وارد مراحل تازه ای شود.

این هیأت متشکل از ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس، اعضای هیات نمایندگان، مدیر روابط عمومی و بین الملل اتاق و دیگر فعالان اقتصادی استان است.

تیم اعزامی از هرمزگان طی نشستی که با سرکنسول جمهوری اسلامی در هنک کنگ طی داشتند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ با بیان اینکه 60 درصد از ترافیک کالایی چین از هنگ کنگ صورت می گیرد، گفت: در این کشور ظرفیت های متعددی برای تجار ایرانی وجود دارد.

دکتر فاخری در نشست با هیأت تجاری اعزامی از اتاق بازرگانی بندرعباس اظهار داشت: 40 درصد از تجارت خارجی این کشور از طریق چین صورت می گیرد.

وی افزود: متأسفانه اکثر شرکت های ایرانی که در نمایشگاه های این کشور شرکت می کنند تک محصولی و عمدتاً بر روی صادرات پسته تمرکز کرده اند در صورتی که دیگر محصولات کشور ما توانایی رقابت در بازارهای این کشور را دارند.

سرکنسول کشور ایران در هنگ کنگ تصریح کرد: حجم تجاری کشورما با هنگ کنگ در حال حاضر 500 میلیون دلار آمریکاست که تا دو سال پیش کفه ترازو به نفع ما بود.

فاخری با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه های نقطه عطفی برای آغاز یک روابط تجاری بین دو کشوراست، بیان داشت: دیدن بازارهای هنگ کنگ و رصد قیمت ها و به دنبال آن تنوع غذایی می تواند ایده های بسیاری به تجار ایرانی بدهد چرا که زمینه کاری در این کشور برای تجار ما بسیار فراهم است و امید است شاهد حضور گسترده شرکت های ایرانی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور بانک ملی در این کشور را یکی از امتیازهای ویژه برای تجار ایرانی عنوان کرد و افزود: بسیاری از شرکت های ایرانی که مراودات خود را از طریق اینترنت انجام می دادند به دلایل مختلف از جمله کلاهبرداری و یا حک شدن سایت متضرر و سرمایه های خود را از دست داده اند که حضور بانک ملی در این کشور می تواند ضامن سرمایه گذاری شرکت ها در این کشور باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار