تابناک هرمزگان- شرکت بریتانیایی "کرکوس" اعلام کرده به فعالیت‌هایش در ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا پایان خواهد داد. این شرکت سال گذشته قراردادی به ارزش 570 میلیون یورو برای ساخت یک نیروگاه 600 مگاواتی با ایران امضا کرده بود.
کد خبر: ۶۴۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹ 22 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان ، نقل قول از رویترز، دیگو بیاسی، مدیر اجرایی شرکت "کرکوس"‌، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت بریتانیایی تصمیم گرفته تا به تمامی فعالیت‌های خود در ایران از جمله ساخت یک نیروگاه 600 مگاواتی پایان دهد.

شرکت کرکوس شهریور سال گذشته در لندن، قرارداد ساخت این نیروگاه را با وزارت نیروی ایران امضا کرده بود.

در آن زمان گزارش شده بود این پروژه اولین سرمایه‌گذاری کرکوس در خارج از اروپا بوده و به درخواست ایران صورت گرفته است. طبق قراردادی که میان دو طرف به امضا رسید، برای ساخت این نیروگاه مهلت سه‌ساله تعیین شده و مسئولیت ساخت، توسعه و بهره‌برداری از آن نیز بر عهده این شرکت گذاشته شده بود.

این نیروگاه قرار بود ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان شود. پیش‌بینی شده بود طبق زمان‌بندی هر شش ماه یکبار شبکه‌های 100 مگاواتی راه‌اندازی شوند.

مسئولان کرکوس گفته بودند ساخت پایگاه‌های انرژی‌های خورشیدی در ایران را در نیمه اول سال 2018 آغاز خواهند کرد.

آمار وزارت نیروی ایران تا ماه ژوئن امسال نشان می‌دهد، بیش از 250 شرکت برای تولید و فروش 4 هزار مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران با این کشور قرارداد امضاء کرده بودند، که تا این زمان تنها 602 مگاوات آن نصب شده است.

مرحله نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه اوت اجرایی شد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در نخستین روز اجرایی شدن این تحریم‌ها با انتشار توییتی نسبت به همکاری تجاری با ایران هشدار داده و گفت شرکت‌های بین‌المللی چنانچه با ایران وارد معامله شده یا به همکاری‌های خود با این کشور ادامه دهند، حق تجارت با آمریکا را نخواهند داشت.

دیگو بیاسی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته شرکت کرکوس "به دقت اوضاع را تحت‌نظر خواهد داشت."

از زمان اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا هر چند اتحادیه اروپا بر حفظ توافق هسته‌ای و مخالفت خود با تحریم‌مجدد ایران تأکید کرده، اما تا کنون شرکت‌های بین‌المللی متعددی از جمله چندین شرکت صاحبنام آلمانی فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرده‌اند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار