کد خبر: ۶۴۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 24 August 2018

نشست خبری استاندار هرمزگان با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های هفته دولت

تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان گفت: اساس کار در استان واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی است ، دولت اصل 44 را به معنی واقعی کلمه اجرا خواهد کرد و اساس کار در استان هرمزگان دادن طرح ها به بخش خصوصی است و دولت در طرح های عمرانی سعی در ناظر و مشوق بودن دارد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر کمالی سرپرست روابط عمومی استانداری هرمزگان، قبل از شروع نشست خبری در خصوص رسالت رسانه‌های خوب و تأثیرگذار در کنار دولت کمک می کنند، گفت: برخی رسانه‌های پرخاشگر بیرونی همواره سعی داشتند و دارند که خدمات دولت را تحت الشعاع قرار دهند.

وی با تصریح اینکه عملکرد آن رسانه ها سبب گردیده خود دولتی‌ها هم جرأت نکنند همه آن خدماتی که دولت واقعاً دارد ارائه می دهد را بازگو کنند تأکید کرد: امید دولت به رسانه های داخلی است آنقدری که هجمه رسانه های بیرونی وضعیت دولت را طور بدی نشان می‌دهند که در این هفته در افتتاح پروژه ها همگان متوجه حقیقت می شوند.

دکتر کمالی در ادامه گفت: ولی متأسفانه خبرهای بد بیشتر مشتری دارد، انشالله رسانه‌های خوب و تأثیرگذار داخلی با اطلاع رسانی جامع کمک می‌کنند به بازتاب عملکرد و دست آورد های دولت در طی یک سال اخیر را جهت تنویر افکار عمومی منعکس‌کنند.

وی در انتها در تشریح رویکرد استانداری هرمزگان در قبال رسانه ها بیان داشت:  با همه رسانه های داخلی از هر گروه فکری کار میکنم و حضور همه رسانه‌ها امروز در این نشست خبری حاکی از این رویکرد استانداری هرمزگان مبتنی بر اعتماد دوجانبه است.

رسانه ها واسطه خیر هستند

 

فریدون همتی در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: حضور پر رنگ رسانه ها نشان دهنده دلسوزی و حمایت رسانه ها نسبت به دولت است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به انعکاس مطالبات مردم و دستاورد های دولت میتوان گفت رسانه ‌ها واسطه خیر هستند.

افرادی اگاهانه یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی میکنند
 

وی با اشاره به اینکه امروز در سایه یک منطق غلط و نادرست؛ آمریکا از برجام خارج شد گفت: امروز کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد، شرایطی که دشمن به دنبال آن است، زمانی بنا بر مصلحت نظام برجام شکل گرفت و امروز به دلایلی غیر منطقی خروج آمریکا از برجام اتفاق افتاد ، رئیس جمهور آمریکا در این زمان برای بهتر کردن وجه خود پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

همتی اظهار کرد: محاسبات آمریکایی ها کاملا غلط است و تصور می‌کنند که با اعمال فشار به ایران از بروز شکوفایی در ایران جلوگیری کنند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان تصریح کرد: متاسفانه در داخل کشور نیز افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه در مسایل اقتصادی به گونه‌ای رفتار میکنند که بازی در زمین دشمن است.

همتی با بیان اینکه دولت بنا دارد بازار را در مکانیزم عرضه و تقاضا قرار دهد گفت: آنهایی که در این شرایط اقتصادی دست به احتکار و یا سواستفاده می‌زنند یا فرصت طلب بوده یا غیرت ملی ندارند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران 40 سال است که امتحان پس داده است گفت: در این مدت دشمنان اسلام هر حربه‌ای که فکر می‌کردند جواب میدهد اجرا کردند و ناکام ماندند.

استاندار هرمزگان تشریح کرد: اگر یک وحدت و همگرایی و انسجام میان دولت و ملت ایجاد شود فرهنگ مناسب این شرایط تبیین خواهد شد که چگونه در برابر تیم دشمن بایستیم تا اثر حملات دشمن به حداقل برسد. 

همه باید بیاندیشیم تا وظیفه خود را در این جنگ پیدا کنیم
 

همتی گفت: همه ما باید بیاندیشیم تا پی ببریم وظیفه ما در حداقل کردن تاثیر تحریم چیست.

وی اظهار عنوان کرد: نقش خبرنگاران در کنار رزمندگان ماندگار است. 

اساس کار در استان واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی و تبدیل شدن دولت به یک ناظر و مشوق

 
استاندار هرمزگان گفت: به دلیل اینکه استان هرمزگان شرایط و ظرفیت های ویژه‌ای دارد فعالیت های ملی نیز در آن فراوان است.

همتی افزود: هنگامی که دو فعالیت ملی و محلی در حال انجام باشد سرعت پیشرفت بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت اصل 44 را به معنی واقعی کلمه اجرا خواهد کرد خاطر نشان کرد: اساس کار در استان هرمزگان دادن طرح ها به بخش خصوصی است.

شش مگا پروژه در پارسیان
 

در پارسیان پیگیر سپردن 6 مگا پروژه از جمله 4 واحد پتروشیمی یک نیروگاه بزرگ 5 هزار و 600 مگا وات و یک آب شیرین کن به بخش خصوصی هستیم و ما به دنیال تامین منابع آن ها از صندوق توسعه ملی و خارجی هستیم، همچنین بندر بزرگ پارسیان در حال ساخت است، بندری که ظرفیت 40 تا 50 میلیون تن ظرفیت صادرات خواهد داشت.

همتی افزود: امیدواریم در سال 1397 احداث برخی از این پروژه ها شروع شود.

وی در خصوص پروژه های شرق استان گفت:در شرق استان یک پالایشگاه 350 هزار بشکه ای نفت سنگین بخش خصوصی آن را دنبال می‌کنیم، ما زمین آن را تامین کردیم و پیگیر مجوزهایش هستیم، همچنین پیگیر نیروگاه هزار و 400 مگاوات سیریک، بندر جدید جاسک، منطقه آزاد جاسک که در مجلس است، نیز هستیم، دو پالایشگاه در دست اقدام در شرق استان داریم و این ها به این معنی است که شرق استان نیز در معرض یک تحول بزرگ است.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه مرکز استان به دنبال این هستیم 2500 هکتار زمین به منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس اضافه کنیم، جاده رینگ و محوطه سازی انجام شده و به زودی افتتاح می شود.

همتی تشریح کرد:اخیرا جلساتی با فولاد مبارکه و صندوق بازنشستگی کشور و مجموعه گل‌گهر داشتیم تا برای رساندن ظرفیت فولاد به 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه با ستاد اجرایی فرمان امام مجوزهای یک شهرک پتروشیمی را دنبال می کنیم، اظهار کرد:با ستاد اجرایی فرمان امام مجوزهای یک شهرک پتروشیمی را دنبال می کنیم. فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تا پایان سال تکمیل می شود و ظرفیت آن به 40 میلیون لیتر بنزین یورو 5 و حدود 12 میلیون لیتر گازوئیل خواهد رسید. این مژده را هم می‌دهم که فاز 4 آن نیز بعد از افتتاح فاز 3 شروع می شود و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان گفت: با اجرای این طرح ها هرمزگان یکی از بهترین استان‌ها در سطح جهانی از نظر پالایشگاه و تولید بنزین خواهد شد.

تحول در کشتی سازی استان هرمزگان
 

همتی در خصوص کشتی سازی هرمزگان گفت: چندین جلسه در تهران با مدیران عامل کشتی رانی و شرکت نفت کش ملی و سازمان گسترش داشتیم. بنا شد این دو بنگاه حمل و نقل کشور تعمیرات کشتی ها را به جای دادن به کشورهای دیگر به کشتی سازی هرمزگان بدهند. کشتی سازی ایزوایکو باید قیمت، سرعت و کیفیت ساخت و تعمیرات خود را به توانمندی رقابت با شرکت های خارجی برساند.

وی افزود: طی این جلسات اختلافاتی در گذشته که باعث جدایی شده بود را در طی جلسات متعددی این اختلافات رو به بهبود رفت.

همتی در خصوص نتایج این جلسات گفت: مقرر شد این دو بنگاه بزرگ که امروزه نقش استراتژیک در کشور دارند تعمیرات کشتی را به کشتی سازی بندر عباس بدهند اما متناسب با ظرفیت علمی کشتی سازی بندرعباس.
وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که ساخت کشتی ها در یک مقیاسی به کشتی سازی بندر عباس اختصاص داده شود و انجام این دو طرح باعث تحول در کشتی سازی استان هرمزگان خواهد شد.

استاندار هرمزگان در خصوص تعهدات شرکت کشتی سازی نیز گفت: شرکت کشتی سازی بندر عباس هم باید به لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت به نسبت شرکت های کشتی سازی خارج کشور بتواند رقابت کند. 

کلنگ زنی فاز سوم بنادر
 

استاندار هرمزگان گفت:فاز سوم منطقه ویژه سازمان بنادر هم کلنگ خورده است و به خوبی کار در حال جلو رفتن است.

همتی ادامه داد: این تصمیم به دنبال سفر رئیس جمهور و بازدید از بنادر صورت گرفت.

وی تشریح کرد: اخذ مجوز رسمی برای بنادری که سابقه تجاری داشتند مثل شیو؛ چارک؛ تیاب؛ سیریک و‌ ابوموسی از دیگر اقدامات خوب در این حوزه بود و باعث شد که بنادر کوچک استان نیز فعال گردد. 

ابهام زدایی کشتی های چینی
 

استاندار هرمزگان به استناد به آمار اداره شیلات استان هرمزگان گفت:طبق آمار شیلات حدود 3500 صیاد مجاز و 5 هزار صیاد غیر مجاز در استان داریم که حدود 600 لنج، بدون مجوز هستند. مساله صید غیرقانونی کشتی های چینی مدام مطرح می شود، که بنده معتقدم این افراد غرض ورزی سیاسی دارند، متخصصین دانشگاهی ما در این زمینه در حال بررسی هستند، تمام کسانی که در عمق 200 متر خارج از 12 مایلی آب ساحلی برای صید فانوس ماهی مجوز دارند ایرانی هستند، در حال بررسی هستم تا اسامی این افراد را رسانه ای کنم، لنج های ایرانی توان رفتن به این عمق را ندارند و این افراد کشتی هایی را اجاره کرده یا به تملک گرفته اند و مطابق آیین نامه باید هر سال 20 درصد پرسنل چینی خود را با پرسنل ایرانی جایگزین کنند.

همتی در ادامه افزود:طبق گزارشات شیلات همه مجوزها در اجاره یا تملک ایرانی ها هستند، این کشتی ها بار خود را در ساحل ما خالی می کنند و تصور خارج شدن ماهی ها از کشور غلط است. ممکن است برخی از این کشتی‌ها در کنار فعالیت قانونی خود در عمق‌های کمتر هم فعالیت کنند که تخلف است و باید با آن ها مقابله شود، در خصوص اینکه کشتی های صید فانوس ماهی ها غذای ماهیان دیگر را صید می کنند و برای ذخایر ما مضر است در حال بررسی علمی هستیم و در صورت اثبات آن با این مورد مقابله خواهیم کرد.

وی ادامه داد:استان تلاش می کند به گونه ای ساماندهی کند که معیشت صیادان دستخوش بحران نشود.

عالی ترین مقام اجرای دولت در استان هرمزگان گفت: معتقدم نظارت بر کشتی‌های صیادی ضعیف است.  گزارش اولیه ای از نحوه صید کشتی ها در آب های خلیح فارس به وزیر جهاد کشاورزی انجام خواهد شد تا بتوانیم در این زمینه تصمیم بهترین بگیریم.

برای هفته دولت در سال 97 تعداد 821 پروژه با اعتبار هزار و 936 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

 

استاندار هرمزگان در خصوص افتتاح پروژه ها در هفته دولت گفت: برای هفته دولت در سال 97 تعداد 821 پروژه افتتاح خواهد شد.

همتی پروژه های هفته دولت بدین صورت تفکیک کرد:

پروژه مسکن عمران شهری و روستایی: 452 پروژه

بهداشت و درمان: 78 پروژه

کشاورزی و منابع طبیعی: 62 پروژه

انرژی: 42 پروژه

حمل و نقل: 61 پروژه

آموزش: 37 پروژه

صنعت‌و معدن: 25 پروژه

تربیت بدنی: 15 پروژه

فرهنگ و هنر: 10 پروژه

رفاه و تامین اجتماعی: 9 پروژه

بازرگانی و تعاون: 4 پروژه
 

استاندار هرمزگان گفت: مجموع این پروژه 1936 میلیارد تومان است که 213 میلیارد تومان از طریق منابع ملی و 105 میلیارد تومان منابع دولتی و باقی منابع از بخش خصوصی برای این پروژه تأمین خواهد شد.

اتفاق تاریخی در حوزه آبخیزداری استان هرمزگان
 

استاندار هرمزگان خبر از احداث 10 سد کوچک را داد وگفت: با احداث این 10 سد و 200 پروژه آبخیزداری در استان یک اتفاق تاریخی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد:یکی از توافق های جدیدی که داشتم خرید 9 هزار مترمکعب دیگر از آب شیرین کن مپنا قشم برای روستاهایی در این جزیره است که با کمبود آب مواجه بودند و فقط یک روز در هفته آب داشتند و بزودی مشکل این روستاها نیز حل خواهد شد.

همتی گفت: برخی از روستاها در ماه یک روز آب در شبکه دریافت می‌کنند و با استفاده از منابعی که دارند آب را برای یک ماه خود ذخیره می‌کند که اینگونه ذخیره آب باعث کاهش کیفیت آب خواهد شد.

همتی با بیان اینکه تا پایان سال 98 آب بندرعباس و بندرخمیر از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان قطع می شود، به مذاکرات با وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور اشاره و عنوان کرد: در کنار آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس، وزارت نیرو را مجاب کرده ایم که مابقی نیاز آبی بندرعباس و بندرخمیر را آب شیرین کن مشترک هرمزگان، کرمان و یزد تضمین خرید کنند.

وی تصریح کرد: با تحقق این مهم، دغدغه مردم شهرستان میناب و منطقه پایین دست سدهای شمیل و نیان برای کشاورزی مرتفع خواهد شد.

توسعه استان هرمزگان در مرکز، شرق و غرب آوردن ریل راه‌آهن به کنار دریا تا پیگیری مگاپروژه‌هایی، اجرای‌آنها بر اساس تجربیات گذشته به 8 تا 12 سال زمان نیاز دارد.

مدیران غیر پاسخگو مواخذه می شوند

 

استاندار هرمزگان همچنین از پاسخگو نبودن برخی مدیران اجرایی و ضعف شدید اطلاع رسانی ادارات، بیان داشت: هر دستگاهی که ارتباط کمی در حوزه اطلاع رسانی دارد تذکر خواهد گرفت و افراد موفق نیز تشویق خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به نقد اطلاع رسانی در حوزه های مرتبط با مسائل روز از جمله بازار و تحولات تولیدی و اقتصادی و همچنین برخوردهای گزینشی ادارات، تأکید کرد: عملکرد ضعیف مدیران در ارتباط با رسانه ها را می پذیرم، در تعامل با رسانه ها نورچشمی و غیره نداریم، از مهمترین وظایف روابط عمومی استانداری سامان بخشی به اطلاع رسانی ادارات است و هر جا با مقاومتی روبرور بود معاون استاندار و استاندار ورود خواهند کرد.

همتی تأکید کرد: به روابط عمومی گفته‌ام که همه رسانه‌ها را به یک دید نگاه کنند. همه شما امین ما هستید. همه شما زبان و چشم ما هستید. دستور دادم که هیچ دستگاهی از رسانه‌ای شکایت نکند. موارد اختلافی را با آقای کمالی مدیر روابط عمومی مطرح و اختلافات باید با حکمیت و داوری استانداری حل و فصل شود.

نشست خبری استاندار هرمزگان با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های هفته دولت

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار