بوشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت، 14 پروژه با سرمایه گذاری 30 میلیاردتومانی بخش خصوصی یا اعتبارات دولتی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۴۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰ 26 August 2018

 

بوشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت، 14 پروژه با سرمایه گذاری 30 میلیاردتومانی بخش خصوصی یا اعتبارات دولتی در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش «تابناک»؛ ناصر امیرزاده در نشستی خبری ادامه داد: بهره برداری عمات علوی در بافت تاریخی بوشهر و تبدیل آن به موزه چاپ و نشر یکی از این پروژه ها می باشد که با توجه به سابقه بوشهر در این زمینه، با همراهی مالک این بنا و از محل اعتبارات دولتی آماده سازی شد.

امیرزاده افزود: همچنین مرمت قلعه زائرخضرخان اهرم که از مطالبات چندین ساله مردم شهر اهرم است در هفته دولت خاتمه یافته و امیدواریم با همت شهرداری اهرم و سایر مسئولان تنگستان، این بنای شاخص میراثی به فضایی برای جذب گردشگر مبدل شود.

وی ادامه داد: مرمت قلعه محمدخان دشتی و موزه مجاور آن که می تواند به کانون فرهنگی در شهر خورموج مبدل شود در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

امیرزاده راه اندازی کارگاه عبابافی در روستای کردوان دشتی را دیگر پروژه هفته دولت دانست و افزود: دو هتل جدید با ظرفیت 110 تخت در شهر بوشهر همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد که ظرفیت اقامتگاهی استان را به 2300 تخت می رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر افزود: با توجه به پروژه های هتل سازی و اقامت گاههای بومگردی، انتظار می رود تا پایان سال مجموعا 3 هزار تخت اقامتگاهی در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 3 اقامتگاه بومگردی در روستاهای نیزک دشتستان، باشی و خائیز تنگستان هم از دیگر پروژه های هفته دولت است که شمار این اقامتگاهها در استان را به 15 می رساند، ضمن اینکه بیش از 100 مورد تقاضای دیگر از بخش خصوصی برای ایجاد اقامتگاه بومگردی در نقاط مختلف استان داریم که می تواند جهش خوبی در حوزه گردشگری روستایی رقم بزند.

به گفته وی، دو هتل سنتی در بافت تاریخی شهر بوشهر نیز مهرماه سالجاری همزمان با هفته گردشگری به بهره برداری می رسد، همچنین هتلی 3 ستاره در خیابان امام رضا بوشهر و هتل 5 ستاره کنگان با 700 تخت امسال به بهره برداری می رسد.

امیرزاده با بیان اینکه طرحی از سوی بخش خصوصی برای احیای شناورهای بلااستفاده در خورهای ساحلی در دستور کار است ادامه داد: متاسفانه همکاری بانک های استان در زمینه اختصاص تسهیلات به بخش گردشگری رضایت بخش نیست و امیدواریم تلاش ها و پیگیری های مدیریت استان در این خصوص به نتیجه برسد.

وی همچنین درخصوص عدم بهره برداری از شناور تفریحی 3 طبقه در ساحل بوشهر اظهار داشت: سازه این شناور در بوشهر ساخته شده، اما به دلیل آنکه هنوز اسکله والفجر برای پهلوگیری آن نهایی نشده، به هفته دولت نرسید و امیدواریم با همکاری خوبی که اداره کل بنادر دارد، بزودی از این شناور رونمایی و برای فعالیت های تفریحی آماده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار