مصاحبه و تحلیل+تصویر؛
تابناک هرمزگان- فیصل دانش اظهار داشت: قبل از اینکه جلسه علنی شورا برگزار شود اختلاف نظرها بر سر تصدی کرسی ریاست بود و پنج نفر کاندید بودند.
کد خبر: ۶۴۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 28 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، برگزیده‌ای از صحبت های فیصل دانش طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اظهار داشت: تمام چالش‌ها و بحث‌ها در بیرون شورا و قبل از اینکه جلسه علنی شورا برگزار شود اختلاف نظرها بر سر تصدی کرسی ریاست بود و پنج نفر کاندید بودند.

*کمیسیون ها از شورای چهارم به بعد نسبت به قبل پیچیده تر شدند چون تعداد کمیسیون ها زیادتر از شوراهای قبل شده که همین امر کار را کمی سخت تر میکند.

*شفافیت شعار فیصل دانش است ، مصوبات را باید روی سایت بگذاریم یک تجدید نظر هم در نوع نگارش دفتر صورتجلسات و وقایع در شورای شهر بندرعباس بایستی داشته باشیم که این یک نقص در شورا باید برطرف گردد و دفتر وقایع را به شکل کامل بنویسیم و آن کسانی که رأی می دهند باید مشخص شوند.

*مصوبه ها باید در صورتجلسه مصوبات تایپ گردد و امضا شود و در وقت قانونی تحویل به کمیسیون تطبیق گردد، (دانش وعده داد:) جمیع این اتفاقات در یک سال آینده خواهد افتاد.

 هفت نکته کاربردی خطاب به رئیس جدید و شورای شهر

 

انتخاب رئیس و نائب رئیس و دو منشی شورای شهر بندرعباس برای سال دوم از دوره پنجم برگزار و کرسی ریاست شورا به فیصل دانش رسید و نائب رئیسی آن نیز به جواد بلارک ، از امروز چند وظیفه سنگین بر دوش ریاست شورا است تا هویت فراموش شده این پارلمان محلی به آن بازگردد.

1- رئیس شورا باید شفافیت در عمل را از امروز در شورا دوچندان کند. شفافیت نیز فقط از پخش زنده جلسات میسر نمی‌شود که البته آن هم بخشی از شفافیت است اما زدودن روابط پنهانی میان شورا و شهرداری باید گام اول آن باشد.

2- شورا و در رأس آن رئیس شورا باید شأن شورا را از بله‌قربان‌گویی در برابر ساختار شهرداری به نهادی مستقل و ناظر ارتقا دهد.

3- ساختار مالی شورا باید مبرای از ساختار مالی شهرداری باشد. وقتی اعضای شورا در پایان هر ماه برای گرفتن حقوق (حق‌الجلسه) منتظر امضای شهردار و اقدام معاونت مالی آن باشند، استقلال شورا خنده‌دار نیست؟

4- شهرداری‌ها از شلختگی مالی در سراسر کشور رنج می‌برند و ضعف نظارت شوراها یکی از دلایل این شلختگی مالی است‌. نظارت شورا بر کارکرد شهرداری در بخش‌های مختلف به بازتعریف و جسارت بیشتری نیاز دارد.

5- مصوبات شورا را هر ماه اعلام رسمی کنید و کتابچه مصوبات شورا را از ابتدا تا به امروز منتشر و یا امکان دسترسی آنلاین به آن را فراهم آورید.

6- برخی سازمان‌های شهرداری حتی یک بار گزارش عملکردی به شورا ارائه نکرده‌اند اما در عوض برخی سازمان‌ها ماهی سه بار در شورا بازخواست می‌شدند. سازمان‌های شهرداری را پاسخگو کنید!

8- منطق حکم می‌کند هرجا دخالتی سیاسی در امور شورا صورت گرفت را همان زمان به مردم اعلام کنید و الا سپردن این قبیل حرف‌ها به روز آخر ریاست، ثمری نخواهد داشت.

تصویربردار: غلامرضا رحیمی / گزارشگر و تدوین: حسن عباسی

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار