تابناک هرمزگان- رئیس سازمان جهادکشاوری هرمزگان، گفت: با حضور استاندار هرمزگان طرح های مهم بخش کشاورزی با اعتبار 455 میلیارد ریال و اشتغالزایی 442 نفر در شهرستان حاجی آباد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۴۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱ 31 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، علی باقرزاده در خصوص جزئیات این خبر، گفت: با حضور استاندار هرمزگان رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران استانی طرح های مهم بخش کشاورزی شهرستان حاجی آباد در ششمین روز از هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاوری هرمزگان یکی از پروژه های مهم افتتاح شده امروز را سیلوی 50 هزار تنی حاجی آباد عنوان کرد و گفت: بیش از 98 درصد گندم استان در حاجی آباد تولید می‌شود و سیلویی که در این شهرستان ساخته شده یکی از بزرگترین سیلوهای بتنی استان است.

باقرزاده، افزود: تا پیش از بهره برداری از این سیلو گندم حاجی آباد  به بندرعباس برای نگهداری و ذخیره انتقال داده می شد که این کار برای کشاورز هزینه بردار بود.

وی، تصریح کرد: این سیلو ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر 50 هزار تن گندم را دارد.

این مقام مسئول،  راه اندازی مجتمع های گلخانه در حاجی آباد را یکی از گام های مهم دولت در این شهرستان نام برد و اظهار کرد: هرمزگان با 79 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی سالانه یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که با توجه به ادامه خشکسالی ها، فرسایش خاک و بحران کم آبی در هرمزگان افزایش تولیدات گلخانه ای موضوعی اجتناب ناپذیر است.

باقرزاده با بیان اینکه 2.5 هکتار گلخانه در حاجی آباد مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت:  گلخانه افتتاح شده امروز به نمایندگی از 16 هکتار مجتمع گلخانه ای آماده بهره برداری شهرستان حاجی آباد به ارزش 160 میلیارد ریال افتتاح گردید.

رئیس سازمان جهادکشاوری هرمزگان به بهره برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی دشت گلروئیه حاجی آباد اشاره کرد و گفت: این طرح جهت ذخیره حقابه قنات برای انجام آبیاری تحت فشار و یا بهره‌برداری دو منظوره برای پرورش ماهی و شیلات و نیز ذخیره آب با اعتبار 100 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

باقرزاده میزان اشتغال زایی طرح های بخش کشاورزی افتتاح شده امروز در حاجی آباد را بالغ بر 442 نفر نام برد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این تعداد طرح بالغ بر 455 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار