تابناک هرمزگان- شصت و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار " تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بندرعباس " برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 31 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، "فیصل دانش" در شصت و نهمین جلسه رسمی شورای‌ شهر و نخستین جلسه هیأت رئیسه جدید با تبریک عید سعید غدیرخم و هفته دولت بیان کرد: نیت و رفتار شهدا باید الگوی همه ما در خدمات رسانی به شهروندان قرار گیرد تا رضایت خدای متعال را به همراه داشته باشد.

رئیس شورای‌ اسلامی شهر بندرعباس گفت: ما اعضای شورای شهر با حضور در گلزار شهدای بندرعباس با شهدای عزیزمان تجدید میثاق کردیم که یادمان نرود میز خدمت و مسئولیت‌هایمان را مدیون شهداهستیم.

وی با بیان اینکه، نیاز است در ابتدا دوستانی که در یک سال اخیر در کمیسیون ها فعالیت کرده اند گزارشی از عملکرداین کمیسیون ها بدهند افزود: تعداد کمیسیون ها در حال حاضر 6 کمیسیون است, که در ابتدا، شورای شهر بندرعباس 3 کمیسیون داشت و رفته رفته به این تعداد افزوده شد.

همچنین در ادامه گفت: در این مورد باید بررسی شود که این تعداد کمیسیون آیا در حال حاضر نیاز است، و نحوه‌ی انتخاب رئیس و نایب رئیس کمیسیون ها نیز اینگونه است که پس از تشکیل کمیسیون با رأی گیری اعضا که 5 نفر هستند این انتخاب ها انجام می شود فیصل دانش در ادامه افزود که، من کانیدای ریاست در هیچ کمیسیونی نیستم و می خواهم وقت خود را برای تشکیل جلسه ها بگذارم.

دانش گفت:به اعضای دیگر هیئت رئیسه نیز پیشنهاد می کنم که این موضوع را مد نظر قرار دهند در هر جلسه مطابق قانون نهایتا سه نفر از اعضای شورا می توانند با اخذ وقت قبلی، در زمان سه تا پنج دقیقه‌ای نطق پیش از دستور داشته باشند و مسئولیت نطق هر شخص بر عهده خود فرد است نه شورا وعضو دیگر شورا فقط با داشتن وقت قبلی می‌تواند پاسخ دهد.

دانش به هیئت رییسه پیشنهاد داد: که زمان جلسه سه شنبه ها را به ساعت ده تغییر کند.

رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به دستور کار جلسه تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: تعیین کمیسیون‌های شورا هم به دلیل عدم حضور ریاست قبلی شورا با نظر هیأت رئیسه به جلسه دیگری موکول شد
تا جلسه بعد اعضای شورا ی شهر نیز پیشنهاد های خود در مورد کمیسیون ها را کتبا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه روند انتخاب هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها در صحن شورا نبوده و در جلسات خود کمیسیون باید مطرح شود، تصریح کرد: هر کمیسیون حداقل پنج نفر و هر فرد باید حداقل در دو کمیسیون حضور داشته باشند.

آبتین امیری گفت: شاید یک عضو شورای شهر همیشه غائب باشد به دلیل غیبت یک عضو نمی توان این تصمیم گیری را به روز دیگری موکول کنیم.

وی تصریح نمود: در مورد ساعت جلسات نیز در دوره پیش به این دلیل سه شنبه ها ساعت 2 برگزار می شد که برخی مسئولین خصوصاً در مورد مسایل مالی در ساعت اداری گرفتاری دارند و نمی توانند در جلسات حضور داشته باشند.

جواد بلارک، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه افزود: در خصوص تعیین اعضا برای حضور در سازمان‌های شهرداری نظر بنده هم این است که به رأی گذاشته شود، در خصوص خزانه‌داری هم اعضا باید نظر بدهند که خزانه‌دار از میان اعضای شورا انتخاب شود یا یکی از کارمندان شهرداری بندرعباس البته از نظر بنده اگر از میان یکی از اعضای شورا انتخاب شود بهتر خواهد بود.

مجید عسکری زاده، منشی اول شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه افزود:شورا محلی است برای خرد جمعی، اگر بحثی می‌شود می‌خواهیم تصمیمی گرفته شود که منشأ آبادانی شهر باشد.

وی اظهار کرد: قطعاً مشکلاتی در شهر بندرعباس وجود دارد و این مشکلات با بی‌برنامگی‌هایی که قبلاً بوده بصورت یک معضل در آمده که بایستی این معضل جراحی و ترمیم شود.

عسکری زاده با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی بوده و مردم در تنگنا هستند، در خصوص حمل‌ونقل عمومی و فضای سبز باید توجه بیشتری شود، ابراز کرد: هر جا آموزش و تعامل باشد به تناسب جلوی کم و کاستی‌ها گرفته می‌شود، بهترین جا برای آموزش در مدارس است.

وی گفت: صنایع شهر بندرعباس بایستی مالیات و عوارض پرداخت کنند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

عسکری زاده افزود: ساحل‌نشینان وصیادان نسبت به صید توسط شناورهای چینی گلایه‌مندند و بایستی متولیان مربوطه هم بایستی پاسخگو باشدقطعا مشکلاتی در شهر بندرعباس هست که با بی برنامگی هایی که بوده به معضل تبدیل شده و باید این معضل جراحی شود.

حجت‌الاسلام احمد عامری سیاهویی عضو دیگر شورای شهر هم با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: شهرداران نسبت به برنامه‌های بنیاد بین‌المللی همکاری داشتند که قدردانی می‌کنم.

عامری گفت: 500 زوج به همین مناسبت جهیزیه در جشن‌های گل‌های علوی دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نقش شورای شهر نیز در برگزاری این برنامه‌ها بخصوص در محلات بسیار اثرگذار است.

کیانوش جهانبخش، عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شورا باید بصورت جمعی کارها را پیش ببرد و گاهی حرکت و تلاش فردی هم مورد متوجه قرار می گیرد و در نهایت منجر به ارتقا سطح کیفی شورا می شود.

وی عنوان کرد: امیدوارم همان‌طور که میانگین سنی شورا 10 سال افزایش یافته، عملکرد آن نیز پختگی بیشتری داشته باشد و سایر اعضا هم در کنار ایشان خواهد بود.

وی گفت: از هیئت‌رئیسه برای موکول کردن موضوع کمیسیون‌ها به جلسه بعد تشکر می‌کنم چون همه اعضا باید در این جلسه حضور داشته باشند.

جهانبخش بیان کرد: هدایت و ریاست کمیسیون جای کسب تجربه نیست باید از تجرببات خود و بکار گیری راه ها و استفاده از مشاورین در این جلسات استفاده کرد و کیمسیون ها بنا به نیاز باید مشاورین را معرفی و از این ظرفت استفاده کنند.

وی تأکید کرد: کار شورا در یک یا دو رشته خلاصه نمی شود و نیاز است که از ظرفیت مشاورین ، متخصصان و نخبگان دانشگاهی نیز استفاده شود تا کارها براساس کارشناسی شده و طبق اصول انجام شود.

جهانبخش ادامه داد: تعداد کمیسیون ها باید بر اساس نیاز باشد و بعضی کمیسیون ها قابلیت یک کمیسیون را ندارند و باید در غالب یک کمیته اداره شوند.

پرویز سالاری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه تصریح کرد: مطابق قانون اعضای هر کمیسیون باید بین 5 تا 7 نفر باشد و پیشنهاد من این است که 7 نفره باشد تا اگر برخی از اعضا غیبت داشتند جلسات به حدنصاب رسیده و تشکیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب کمیسیون‌ها بستگی به شرایط زمانی و مکانی شهرها دارد.

گفتنی است، ساعت برگزاری جلسات شورا در ساعت 10 صبح روزهای سه‌شنبه که در گذشته در ساعت 14 برگزار می‌شد به رأی گذاشته شد که با دو رأی موافق و 8 رأی مخالف قرار شد جلسات طبق روال گذشته در روزهای یکشنبه ساعت ده و سه شنبه‌ها ساعت۱۴ برگزار شود.

شایان ذکر است شورا هم رأی داد جلسه تعیین کمیسیون‌ها به زمان دیگری موکول شود. تا آن زمان هم پیشنهادات اعضاء برای عضویت در کمیسیون‌ها به دفتر شورا اعلام کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار